شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳
کد خبر : 76771

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی:

عرضه پساب در بورس اتفاقی مثبت است

عرضه پساب در بورس اتفاقی مثبت است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تبریز گفت: پساب در آینده بزرگترین پتانسیل آبی کشور در راستای توسعه صنعت است و عرضه آن در بورس اتفاق مثبتی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی:

به گزارش شهر بورس، محمد خانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت استان را تحت پوشش قرار داده است که تعداد شهرهایی که در این مرکز قرار دارند ۷۳ شهر است. نزدیک ۳۰۰ روستای خالی از سکنه نیز در آمار ما وجود دارد که ۲۷۶۰ روستای آبادی نیز داریم.

وی افزود: متاسفانه طی سال‌های گذشته ما در ۱۵ شهر با کمبود آب همراه بودیم که هم وضعیت بارش و هم کمبود منابع مالی باعث این اتفاق بودند که خوشبختانه ۸ شهر تامین آب شدند و در حال حاضر فقط ۷ شهر با کمبود آب مواجه هستند که پیش‌بینی می‌شود در تابستان سال آینده قطعی جزئی وجود داشته باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: ما باید یک سری اقدامات فوری داشته باشیم و مردم هم در حد توان صرفه‌جویی داشته باشند که بتوانیم از تابستان سال آینده به سلامت عبور کنیم و ما خودمان را آماده می‌کنیم که در تابستان سال آینده در ۷ شهر کمبود آب داشته باشیم.

عرضه پساب در بورس اتفاقی مثبت است

وی در پاسخ به خبرنگار شهر بورس در خصوص ورود آب و پساب به بورس گفت: ۷۰ درصد مصارف آب در نقاط شهری به پساب تبدیل می شود که در آینده نزدیک ۲۰۰ میلیون متر مکعب در استان پساب تولید خواهد شد.

پساب در آینده بزرگترین پتانسیل آبی کشور در راستای توسعه صنعت است که می‌تواند در بورس عرضه شود و خریداران در بورس با عرضه و تقاضا قیمت را تعیین کنند و این اتفاق مثبتی است.

مدیرکل آب و فاضلاب آذربایجان شرقی افزود: در استان ما به بحث پساب نه تنها به عنوان تهدید نگاه نمی‌کنیم بلکه فرصتی است که می‌تواند به بحث تولید کمک کند. هرچند که در برخی کشورها از بحث پساب چندین مرحله استفاده می‌شود و ما هم می‌توانیم این رویه را در پیش بگیریم.

خانی تصریح کرد: ما تابستان سال ۱۴۰۱ را با کمترین مشکلات سپری کردیم و جزو ۳ استانی بودیم که از طرف وزارت نیرو برگزیده شده بودند که مردم عزیز ما کمترین قطعی آب را داشتند و هیچ تنشی وجود نداشت و فقط برخی قطعی‌های جزئی داشتیم. تابستانی که گذشت بهترین تابستان ۱۰ سال گذشته بود.‌

وی گفت: شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در گردهمایی سراسری شرکت‌های آب و فاضلاب کشور در مشهد مقدس جزو ۵ شرکت موفق آب و فاضلاب در کشور شناخته شد.

محمد خانی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی تأکید کرد: در طول دو سال اخیر آب بالای ۵۰۰ روستا تامین شده است که آمار بسیار خوبی محسوب می‌شود.


بیشتربخوانید: اختصاص دو هزار سهم تپسی به هر یک از 500 سفیر منتخب


خشکسالی همچنان در استان آذربایجان شرقی حاکم است

وی اذعان داشت: ما موفقیت‌های بزرگی به دست آورده‌ایم اما نقص‌هایی نیز داریم که یکی از آن‌ها اعتبارات تخصیص یافته به استان است

خانی اظهار داشت: مورد بعدی تداوم بارش کم در استان است که متاسفانه واقعیت این است که میزان بارندگی در استان در حدی نیست که سدهای ما را پر کند یا چاه‌های ما را تغذیه کند.‌ اما باید بدانیم خشکسالی همچنان در استان آذربایجان شرقی حاکم است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: امروز زمانی نیست که ما برخی فعالیت‌ها نظیر شستن خودرو و فرش را با آب آشامیدنی انجام دهیم و ما انتظار داریم شهروندان این موارد را به‌صورت تذکر رفتاری به یکدیگر یادآوری کنند چراکه این آب سهم فرزندان ما هست و باید در مصرف آن رعایت کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به اینکه انتهای سال است خیلی از مردم مصرف بالای آب دارند و در صورتی که شاهد مصرف همزمان آب در چندین طبقه از یک ساختمان باشیم ممکن است طبقات بالایی با مشکل فشار پایین آب همراه شوند و باید این مورد را هم در مصرف خود لحاظ کنیم.

خانی در پاسخ به سوالاتی مبنی بر وجود جلبک در آب تبریز گفت: اینکه عزیزی مدعی شده است که در آب تبریز جلبک وجود دارد باید بگویم که محل زندگی جلبک آب است و این طبیعی است ولی باید بدانیم که آیا جلبک مضر است یا خیر؟ طبق آزمایشات بهداشت استان که مرجع کشوری محسوب می‌شود این است که در آب استان به هیچ عنوان جلبک وجود ندارد و رییس مرکز بهداشت استان این موضوع را در مهرماه تکذیب کردند.

وی ادامه داد: مردم عزیز من با قاطعیت می‌گویم که حتی در گرم‌ترین زمان تابستان ما آب سالم در اختیارتان قرار داده‌ایم.

خانی تاکید کرد: مشکل آب تبریز در ذخیره سد نهند است که در کمترین میزان ممکن خود قرار دارد ولی آزمایشات مرکز بهداشت نشان‌دهنده این است که همچنان می توانیم بدون مشکل این آب را مصرف کنیم ولی طبیعی است که در نقاط مختلف شهر در کیفیت آب تفاوتی وجود داشته باشد اما مهم این است که تمامی این آب‌ها دارای کیفیت قابل قبول برای مصرف هستند.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 5 =

پراپ تریدینگ

کمان