شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴
کد خبر : 75970

رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی در همایش مدیران مسئولیت پذیر؛

ظرفیت معدنی کشور می‌ تواند اقتصاد را متحول کند

ظرفیت معدنی کشور می‌ تواند اقتصاد را متحول کند
پرنیان گفت: استان ما رتبه اول و کشور ما جزء ده کشور اول در ذخایر معدنی است، در یک نمونه فقط  مس می‌تواند اقتصاد کشور و استان را متحول کند.

به گزارش شهر بورس، صابر پرنیان در همایش مدیران مسئولیت پذیر به میزبانی مجموعه مشاوران قانون کار اظهار داشت: تبریز مهد بزرگان و غیرتمندان هم در عرصه آزادی خواهی و هم تولید بوده است و امروز خصوصی‌ترین استان در بخش تولید آذربایجان‌شرقی است.

وی ادامه داد: علی رغم فضای ملتهب روانی علاقمندان به سرمایه گذاری در استان 65 درصد افزایش یافته که نشان می‌دهد، اساس این استان سرمایه گذاری است و همه باید کمک کنیم تا این فضا بیشتر گسترش یابد.

رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه علی‌رغم پیشرفت علم و فناوری حرف آخر در کیفیت، ماندگاری و اطمینان را نیروی انسانی مشخص می کند، گفت: وقتی مسئولیت پذیری رخ می‌دهد کسب و کار رونق پیدا کرده و ایجاد اعتماد می‌کند و حتی در شرایط بحران بهترین تصمیم توسط مجموعه اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به اینکه ۲۶۰۰ مجموعه تولیدی جدید در آذربایجان‌شرقی در دست احداث است، ابراز داشت: اما متاسفانه بسیاری از صاحبان صنایع ما فکر می‌کنند که با همان شیوه سنتی باید خودشان به دنبال هرکاری بروند در حالیکه علم اقتصاد امروز اینگونه نیست.

پرنیان تصریح کرد: رتبه کسب و کار ما نزدیک ۱۳۷ هست و این یعنی کارها به سختی پیش می‌رود اگر در روابط بین دانشگاهیان و کسب کار، رسانه و اقتصاد و… بازتعریفی انجام شود که بتوانیم تولید را رقابت پذیر و صادرات محور کنیم می‌توانیم این رتبه را بهبود ببخشیم.

وی با تاکید بر اینکه تولید امروز دانش محور است، اذعان داشت: نمی‌توان هرچیزی را به امید فروش تولید کرد، آیا هرچیزی در کشور ما باید تولید و صادر شود؟ رابطه بین منابع و ارزش افزوده ما چیست؟ این مسائلی است که باید مشاورین ما به آن ورود کنند.

رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه این استان ظرفیت گسترش کسب و کار را دارد، اظهار داشت: استان ما رتبه اول و کشور ما جزء ده کشور اول در ذخایر معدنی است، در یک نمونه فقط  مس می‌تواند اقتصاد کشور و استان را متحول کند و تنها کافی است که زنجیره‌های پایین دست را تکمیل کنیم.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × پنج =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان