شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶
کد خبر : 6333

ورود 3 میلیون 580 هزار نفر جدید به بورس در سال جاری

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، بورس اوراق بهادار تهران که این روزها در کانون توجه خانوارهای ایرانی قرار گرفته، به قول معروف حسابی روی بورس افتاده و فرصت مناسبی برای جذب سرمایه‌های سرگردان بازار و تزریق آن به تولید فراهم شده است. طبق جدیدترین آمار از ابتدای امسال تا روز دهم مرداد ماه 3

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، بورس اوراق بهادار تهران که این روزها در کانون توجه خانوارهای ایرانی قرار گرفته، به قول معروف حسابی روی بورس افتاده و فرصت مناسبی برای جذب سرمایه‌های سرگردان بازار و تزریق آن به تولید فراهم شده است.

طبق جدیدترین آمار از ابتدای امسال تا روز دهم مرداد ماه 3 میلیون و 580 هزار کد جدید سهامداری در بازار سرمایه صادر شده است که این رقم با احتساب کدهای قبلی به 15 میلیون و 250 هزار کد رسیده است.

بیشتر بخوانید:
راه حل بومی برای مشکل هسته ؛ معاملات بورس دو قسمتی می‌شود

بر اساس این آمار سال، تا سال 91 تعداد 6 میلیون و 488 هزار کد معاملاتی صادر شده بود.

تا سال 92 این رقم به 7 میلیون و 362 هزار کد رسیده و تا پایان سال 93 تعداد کدهای صادر شده به 7 میلیون و 996 هزار افزایش یافت

سال 94 تعداد کدها به 8 میلیون و 884 هزار و در سال 95 تعداد تجمیعی کدهای معاملاتی به 9 میلیون و 348 هزار کد رسید.

سال 96 تعداد به 9 میلیون و 965 هزار کد، سال 97 تعداد تجمیعی کدهای معاملاتی به 10 میلیون و 884 هزار و سال 98 تعداد تجمیعی کدها در مجموع به 11 میلیون و 665 هزار کد رسید.

با ملاحظه تعداد کدهای صادرشده طی این سال‌ها، هر سال به طور میانگین 600 هزار کد معاملاتی جدید در بازار سرمایه صادر شده است که البته بخشی از این کدها مربوط به خریداران اوراق تسهیلات مسکن بودند که یک بار برای خرید این اوراق از کدها استفاده می‌کردند.

بیشتر بخوانید:
شاخص بورس به زیر کانال ۲ میلیون واحد برگشت

65 میلیون نفر با کد بورسی در کشور

امسال با توجه به اراده دولت برای رونق دادن به بازار سرمایه و عرضه شرکت‌های ارزنده در بورس و همچنین به خاطر وجود رکود در بازارهای دیگر مردم به سرمایه‌گذاری در بورس تشویق و ترغیب شدند.

به گونه‌ای که ظرف 5 ماه امسال 3 میلیون و 580 کد بورسی جدید صادر شده است، البته برای همه سهامداران عدالت که 49 میلیون و 141 هزار نفر هستند نیز به صورت خودکار کد معاملاتی صادر می‌شود.

با این احتساب تعداد دارندگان کد بورسی در کشور به حدود 65 میلیون نفر می‌رسد.

کارشناسان معتقدند این فرصت استثنایی برای مدیریت نقدینگی و جمع آوری آن و تزریق به سمت تولید از کانال بازار سرمایه است.

بیشتر بخوانید:
رشد بازار سرمایه تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

البته برخی می‌گویند با توجه به این که تعداد شرکت‌های حاضر در بورس اوراق بهادار و فرابورس اندک و در مجموع به حدود 700 شرکت می‌رسد نمی‌توان انتظار داشت این سیل نقدینگی جذب تولید شود، اما عده‌ای می‌گویند شرکت‌های حاضر در بورس و فرابورس با انتشار اوراق جدید مانند اوراق اجاره سهام، اوراق مرابحه و انواع اوراق مالی، همچنین از شناور سازی درصد بیشتر سهام خود و نیز عرضه اولیه سهام شرکت‌ها می‌توانند به جمع آوری نقدینگی و تزریق آن به تولید کمک کنند.

در این زمینه دولت تصمیم گرفته هر هفته حداقل یک عرضه اولیه در فرابورس و یک عرصه اولیه در بورس داشته باشد.

سازمان تأمین اجتماعی نیز برای کمک به بازنشستگان تأمین اجتماعی صندوق مدیریت ثروت زیر مجموعه صندوق بازنشستگی کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ وارد بورس کند.

پذیره‌نویسی واحدهای این صندوق به مبلغ هزار تومان از روز شنبه 11 مرداد ماه تا 23 مرداد در بورس انجام می‌شود و همه این اقدامات در راستای جمع آوری نقدینگی از بازار و رونق شرکت‌ها صورت می‌گیرد.

منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × دو =

پراپ تریدینگ

کمان