شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴
کد خبر : 73969

صابر پرنیان؛ اطلاعات 90 درصد معادن آذربایجان‌شرقی در سامانه جامع تجارت ثبت شد

صابر پرنیان؛ اطلاعات 90 درصد معادن آذربایجان‌شرقی در سامانه جامع تجارت ثبت شد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از ثبت اطلاعات 90 درصد معادن استان در سامانه جامع تجارت خبر داد.

به گزارش شهر بورس، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از ثبت اطلاعات 90 درصد معادن استان در سامانه جامع تجارت خبر داد و گفت: افرادی که معادن را راکد نگه داشته اند و فعالیتی انجام نمی دهند تا پایان امسال تعیین تکلیف می شوند.

صابر پرنیان ظهر امروز در آیین افتتاحیه شورای حل اختلاف معادن و صنایع )ستاد ملی صبر( ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان نهادهای قضایی استان برای پیگیری مسایل و مشکلات در بخش معدن افزود: رسیدگی تخصصی به پرونده های قضایی از جمله منافع تشکیل این شعبه است.

وی با بیان این که در سال های گذشته معادن استان مورد کم توجهی قرار گرفته است، اظهار کرد: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و سیاست های دولت سیزدهم بخش معدن در اولویت برنامه های سازمان صمت قرار گرفته و اقدامات در این زمینه از ماه های گذشته آغاز شده که از جمله این اقدامات می توان به تشکیل کمیته معادن به ریاست فرمانداران شهرستان ها اشاره کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ادامه داد: در گذشته در تامین و توزیع سوخت معادن مشکل داشتیم ولی اکنون با بهره گیری از ظرفیت سامانه جامع این امور مرتفع شده و تمام فعالیت ها به صورت برخط رصد می شود.

پرنیان با تاکید بر رعایت حقوق مردم در کنار حقوق معدنکاران گفت: انتظار مردم از معدنکاران در کنار محل زندگی آنها معقول است البته معدنکاران نیز در راستای مسئولیت های اجتماعی با جدیت همکاری می کنند.


بیشتربخوانید: تجلیل از حبیب طیاری، پیشکسوت حوزه روابط عمومی آذربایجان شرقی


وی افزود: به منظور تسریع فرایند امور در حوزه معدن باید از ظرفیت های سازمان نظام مهندسی معدن استان و خانه معدن به عنوان بازوهای قدرتمند فنی و اجرایی استفاده شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی اضافه کرد: با توجه به این که ناظران فنی در بخش معدن نقش اثربخشی دارند بنا بر این باید با همکاری ویژه نقش خود را در این زمینه ایفا کنند و در موقعیت های مختلف پاسخگو باشند.

پرنیان با بیان این که با اصلاح نگرش باید توجه ویژه ای به بخش معدن داشته باشیم، گفت: جلسات متعددی به منظور رفع موانع فعالیت معدنکاران برگزار شده است.

وی افزود: اگر تشکل های مرتبط با بخش معدن قوی شوند بدون تردید بخش بزرگی از مشکلات در این حوزه حل خواهد شد.

پرنیان ادامه داد: باید بستر مناسبی برای فعالیت راحت و بدون دغدغه بهره برداران معدن ایجاد کنیم چرا که در این صورت است که رشد و توسعه این بخش را شاهد خواهیم بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: با توجه به تغییر مدل های برداشت مواد معدنی باید از مدل های روز دنیا استفاده کنیم و در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست سختگیری ها را کنار بگذاریم.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده + 2 =

پراپ تریدینگ

کمان