شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
کد خبر : 74155

شبکه خبر هک شد + جزییات

شبکه خبر هک شد + جزییات
در حالی که مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از شبکه خبر در حال پخش بود در میانه سخنرانی رئیس‌جمهور برای لحظاتی شبکه خبر هک شد.

به گزارش شهر بورس، در حالی که مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از شبکه خبر در حال پخش بود در میانه سخنرانی رئیس‌جمهور برای لحظاتی شبکه خبر هک شد.

آنچه در پخش سخنرانی زنده رییسی رخ داده ، هک پخش مستقیم این رویداد از شبکه اینترنتی تلوبیون بوده است که به مدت 19 ثانیه رخ داده است. پیشتر هم در طول 18 ماه گذشته چندباری تلویزیون و تلویزیون اینترنتی تلوبیون هک شده بود.

برخی منابع می‌گویند برنامه زنده تلویزیون بدون اختلال پخش شد و تنها سایت تلوبیون برای لحظاتی دچار اختلال در پخش شد و این اتفاق ارتباطی به پخش زنده تلویزیونی نداشته است.

نکته قابل توجه اینکه این هک شدن فقط در حین پخش زنده شبکه خبر در شبکه اینترنتی تلوبیون اتفاق افتاده است و پخش شبکه خبر از طریق آنتنهای صدا و سیما هک نشده است.

«تلوبیون در اطلاعیه ای اعلام کرد: پلتفرم تلوبیون امروز مانند گذشته در حال سرویس دهی به مخاطبان بوده است، پخش زنده سخنرانی رئیس جمهور محترم در مراسم ۲۲ بهمن و آرشیو آن بدون اختلال در دسترس بوده است. در حال بررسی فنی تصاویر منتشر شده در فضای مجازی هستیم نتایج بررسی ها، اطلاع رسانی خواهد شد»

عکس هک شدن شبکه خبر هنگام سخنرانی رئیسی در راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۱

 

شبکه خبر هک شد

بر اساس ویدیوهای منتشره و اخبار منتشر شده در شبکه های اجتماعی، آنچه در پخش سخنرانی زنده رییسی رخ داده، هک پخش مستقیم این رویداد از شبکه اینترنتی تلوبیون بوده است که به مدت ۱۹ ثانیه رخ داده است. ویدیویی به این تایم زمانی در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود که لوگوی مشخصی از تلوبیون یا شبکه خبر ندارد اما ادعا شده با قطع برنامه های تلوبیون در زمان پخش زنده منتشر شده است. هرچند تلویزیون و مدیران تلوبیون با گذشت ساعتی از این اتفاق هنوز هیچ واکنشی برای تایید یا تکذیب این خبر نداشته اند.

ابتدا خبرگزاری ایلنا در خبری مدعی شده بود که شبکه خبر در زمان پخش سخنرانی رییس جمهور هک شده است که پس از دقایقی مشخص شد آنچه رخ داده روی آنتن زنده تلویزیون رخ نداده است.

پیشتر هم در طول ۱۸ ماه گذشته چندباری تلویزیون و تلویزیون اینترنتی تلوبیون هک شده بود. رییس رسانه ملی بارها از تلاش برای افزایش امنیت شبکه و جلوگیری از تکرار اتفاقات سخن گفته بود و تاکید شده بود در بخش های خبری رسانه ملی هیچ ارتباط زنده اینترنتی وجود ندارد که امکان هک شبکه موجود باشد. همچنین برای امنیت شبکه تلوبیون هم در یک ساله اخیر هزینه ها و اقدامات مهمی اعلام شد که انجام گرفته است. اما همچنان مشخص نیست ویدیوی پخش شده در شبکه های اجتماعی دقیقا حاصل چه رخدادی است. رسانه ملی هم انگار همچنان در سکوت خبری باقی مانده است»

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 + 5 =

پراپ تریدینگ

کمان