شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷
کد خبر : 3446

شایعه جابجایی مدیریتی سازمان بورس صحت ندارد

محسن خدابخش در واکنش به شایعه حضور در هیات مدیره سازمان بورس گفت: چنین شایعه ایی صحت ندارد و همچنان در حوزه نظارت بر بورس های سازمان بورس حضور دارم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، محسن خدابخش در واکنش به شایعه حضور در هیات مدیره سازمان بورس و به جای حسن امیری در معاونت نظارت بر بورس ها و ناشران گفت: چنین شایعه ایی صحت ندارد و همچنان در حوزه نظارت بر بورس های سازمان بورس حضور دارم.

وی درباره اختلال دو روز گذشته سامانه معاملات هم توضیح داد: این موضوع قبل از بازگشایی سفارش گیری رخ داد و طی آن سامانه معاملات که در مرحله کشف قیمت بود ، اقدام به معاملات با حراج پیوسته با سفارش های قبلی و موجود در حافظه کرد که در نهایت منجر به اختلال در روند عادی معاملات شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تعداد ابطالی معاملات هم اندک بود که توسط بورس تهران انجام شد در واکنش به این سئوال که آیا می توان مطمئن شد که در آینده ، مواردی مانند اشتباه دو روز گذشته رخ نخواهد داد یا خیر به بورس پرس گفت : واقعیت ناخوشایند این است که در حوزه سامانه معاملات بازار سرمایه و نه فقط در ایران بلکه در جهان ، هیچ اطمینان 100 درصدی نیست و نمی توان قولی مبنی بر عدم تکرار اختلال داد.

خدابخش افزود: به طو مثال سامانه بورس نیویورک در حالی به دلیل رویدادی نامعلوم برای دو روز مختل و موجب عدم انجام معاملات شده بود که بعد از بررسی ها مشخص شد، یک موش با جویدن سیم و کابل سرورها ، عامل اختلال شده است. بنابراین با توجه به شرایط فعلی ، نمی توانی قولی مبنی بر عدم تکرار اختلال در سامانه معاملات داد.

منبع: بورس پرس

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده − پانزده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان