شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰:۲۲
کد خبر : 75013

سیاست های جدید ارزی در روزهای آینده اعلام می شود

سیاست های جدید ارزی در روزهای آینده اعلام می شود
مدیرکل تجارت خارجی بانک مرکزی از اعلام سیاست های جدید ارزی در روزهای آینده خبر داد. تامین نیازهای ارزی کشور با ارز ۲۸۵۰۰ تومانی ادامه دارد.

به گزارش شهر بورس، مدیرکل تجارت خارجی بانک مرکزی از اعلام سیاست های جدید ارزی این بانک در روزهای آینده خبر داد.

شیوا راووشی مدیرکل تجارت خارجی بانک مرکزی با اعلام اقدامات انجام شده از سوی این بانک برای تأمین نیازهای ارزی کشور به منظور واردات و … اظهار داشت: بیش از 80 میلیارد دلار برای تامین مصارف وارداتی اختصاص یافته که بیش از 60 میلیارد از این مبلغ تأمین شده و پول به حساب طرف خارجی واریز شده است.

وی افزود: برای کالاهای اساسی نیز هم اکنون بیش از 18 میلیارد دلار برای کالاهای اعلامی وزارت جهاد تخصیص یافته که 14 میلیارد آن تأمین شده و مابقی نیز در حال تدارک است. 3.2 میلیارد نیز برای اقلام اعلامی وزارت بهداشت در نظر گرفتیم که با نرخ 28500 تومان تأمین می شود. تأمین این اقلام با نرخ 28500 تومانی همچنان ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول در بانک مرکزی در پاسخ به این سوال که چه سیاستی برای تعادل بازار ارز دارید؟ تصریح کرد: نرخ سازی ها در بازار آزاد و فردایی ارز مبنای واقعی با توجه به مولفه های تجارت کشور ندارد. با وجود تحریم ها تمام نیاز وارداتی کشور را تأمین کردیم. عملکرد امسال‌مان 30 درصد از سال قبل بالاتر بوده است.


بیشتربخوانید: پیش بینی قیمت دلار/ ارزش ذاتی دلار چقدر است؟


وی ضمن تأکید براینکه فاکتورهای غیرواقعی درباره وضعیت فعلی بازار ارز وجود دارد، گفت: نمونه این فاکتورهای غیرواقعی در بازار سرمایه در مرداد 98 اتفاق افتاد و مردم باید دقت داشته باشند تا متضرر نشوند.

مدیرکل تجارت خارجی بانک مرکزی افزود: وضعیت تجارت کشور نسبت به گذشته بهتر هم شده است؛ به نظر کار شناسی ما الان وضعیت بازار فردایی و آزاد ارز کاملا حباب است.

راووشی با تأکید براینکه وضعیت ارزی واردکنندگان کاملا مشخص است؛تصریح کرد: ارز به همان میزان در بازار وجود دارد؛ بانک مرکزی در ایام آتی سیاست‌های جدیدی را اعلام خواهد کرد که تامین ارز را با سیاست های جدید انجام خواهد داد.

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × دو =

پراپ تریدینگ

کمان