شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ تیر ۱۳۹۹ - ۸:۴۲
کد خبر : 3676

سکه روز دوشنبه را چطور آغاز می‌کند؟

بازار طلای داخلی روز یکشنبه به تبعیت از بازار ارز سریال رکوردشکنی‌های خود را تداوم بخشید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، بازار طلای داخلی روز یکشنبه به تبعیت از بازار ارز سریال رکوردشکنی‌های خود را تداوم بخشید. سکه که هفته قبل از دلار عقب مانده بود، در دو روز کاری اخیر رشدهای نسبتا سریع‌تری را ثبت کرد و به هماهنگی بیشتری با دلار رسید.

قیمت سکه طرح جدید دیروز ۲۳۰ هزار تومان افزایش قیمت را ثبت کرد و خود را به ارتفاع بی‌سابقه ۸ میلیون و ۱۵۰ هزار تومانی رساند و به این ترتیب به بازدهی ۳۵ درصدی از ابتدای سال دست یافت. این اولین تجربه سکه تمام در کانال ۸ میلیون تومانی است. سکه‌های تحویل یک روزه در بورس کالا هم طی روز گذشته تا ۸ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان قیمت خوردند. سکه علاوه بر صعودهای تند دلار، همچنان از سیطره سیاست‌های انبساط پولی در سراسر دنیا و متعاقبا چشم‌انداز مثبت طلای جهانی تغذیه می‌شود.

اما در بازار طلای جهانی اوضاع چطور است؟

اونس طلا هفته قبل به سطح ۱۷۴۴ دلار صعود کرد. نگرانی از افزایش ابتلا به کرونا در موج دوم و خوش‌بینی به اثرات بسته‌های پولی در پس‌زمینه تنش‌های ژئوپلیتیک بین چین و آمریکا، چین با هند و دو کره همچنان از نظر تحلیلگران حامی قیمت طلا هستند. پس از گفت‌وگوهای کمابیش موفقیت‌آمیز مقامات ارشد آمریکا و چین در چهارشنبه گذشته، ترامپ دوباره چین را تهدید به قطع روابط کرد.

تعطیلی برخی شعبه‌های شرکت اپل هم بر شدت نگرانی‌ها افزود. از طرفی، فعالان بازارها منتظر دلار ضعیف‌تر هستند. اگرچه طبق اعلام فدرال‌رزرو کاهش نرخ بهره دیگری در کار نیست اما تزریق ادامه‌دار دلار از محل خرید اوراق(QE) نهایتا در جهت تقویت طلا عمل می‌کند. از نظر ۵۶ درصد تحلیلگران در نظرسنجی کیتکو طلا صعود هفتگی خواهد داشت گرچه از منظر تکنیکال مقاومت ۱۷۵۰ دلاری را در پیش دارد.

منبع: دنیای اقتصاد

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − 5 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان