شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۳
کد خبر : 55240

بورس مورد اقبال جامعه نیست؛

سعید امیرشاهکرمی: شرایط اقتصادی مه آلود است؛ نقدینگی به سمت بورس نمی آید

سعید امیرشاهکرمی: شرایط اقتصادی مه آلود است؛ نقدینگی به سمت بورس نمی آید
سعید امیرشاهکرمی کارشناس بازار سرمایه گفت: آیا در شرایط مه آلود اقتصادی کشور چگونه میتوان انتظار داشت در کوتاه مدت نقدینگی به سمت بورس حرکت کند؟

سعید امیرشاهکرمی در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره وضعیت بازار سرمایه، اظهار داشت: بازار بورس این روزها مورد اقبال عامیت جامعه قرار ندارد. در حالی که مشکلات معیشتی و رفع نیازهای اولیه افراد جامعه تبدیل به اصلیترین معضل اقتصادی بیشتر خانوارها شده است، نباید انتظار داشت کلیت جامعه تمایل به سرمایهگذاری کوتاه مدتی در بورس را داشته باشد.

وی افزود: در چنین شرایطی که سیاستهای ضد و نقیض اقتصادی در تصمیمات دولت موج میزند و حتی صدای فعالان بخش تولید و تجارت کشور را نیز در آورده، چگونه میتوان انتظار داشت فعالان بازار بورس تمام سرمایه و انرژی خود را وارد بازار کنند؟ آیا در شرایط مه آلود اقتصادی کشور که حتی نمیتوان چشم اندازی از چند ماه آینده را متصور شد میتوان انتظار داشت در کوتاه مدت نقدینگی به سمت بورس حرکت کند؟


بیشتر بخوانید: شاخص بورس معیار مناسبی برای سنجش بازار سرمایه نیست


این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به عوامل تاثیرگذار بر روی بورس، یادآور شد: اگر بخواهیم عوامل تاثیرگذار بر بورس را دسته بندی کنیم به نتایجی مانند دخالتهای وزارت صمت در نحوه قیمت گذاریها در بورس کالا، سیاستهای متانقض اقتصادی دولت، کاهش قیمت کامودیتیها در چند روز اخیر، سیاستهای بانک مرکزی کشور پیرامون افزایش نرخ بهره بین بانکی، عدم حصول نتیجه در مذاکرات هستهای به عنوان موارد منفی برخورد می‌کنیم.

سعید امیرشاهکرمی درمورد عوامل مثبت تاثیرگذار بر روی بورس، گفت: رشد نرخ تورم و عقب ماندن بازار بورس نسبت به سایر بازارهای موازی مانند املاک و مستغلات، افزایش قیمت دلار و انتظار تاثیر گذاری مثبت بر روند سودسازی آتی برخی از شرکتهای صادراتی محور جزو عوامل مثبتی است که روی بورس تاثیر می‌گذارد.

وی ادامه داد: در بازه زمانی کوتاه مدت اقبال به بازار بورس کاهش یافته است. ارزش معاملاتی محدود به سه هزار میلیارد تومانی بازار و اختلاف دو هزار میلیاردی با محدوده تعادلی پنج هزار میلیاردی گواه این موضوع است که از منظر کوتاه مدتی، بازار بورس در دوران رکودی خود به سر میبرد.

سعید امیرشاهکرمی در پایان عنوان کرد: به نظر میرسد بازار در بلند مدت میتواند سودهای خوبی را نصیب سهامداران کند. البته نباید انتظار داشت کلیت بازار بتواند رشد قیمتی بالایی را تجربه کند، بلکه این انتظار مختص سهام شرکتهایی است که طرحهای توسعهای خوبی برای آینده دارند و در زمینه سودسازی آتی نیز چشمانداز خوبی داشته باشند.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 − چهار =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان