شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۹:۰۵
کد خبر : 2690

سرمایه جدید “خودرو” ثبت شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، در حالی نماد سایپا امروز بعد از افزایش سرمایه ۳۹۸ درصدی سایپا از محل تجدید ارزیابی دارایی ها باز و به دلیل صف خرید بی سابقه بیش از ۱۰ میلیارد سهمی ، معاملات آن به امروز موکول شد که با ثبت سرمایه جدید ایران خودرو ، نماد این

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، در حالی نماد سایپا امروز بعد از افزایش سرمایه ۳۹۸ درصدی سایپا از محل تجدید ارزیابی دارایی ها باز و به دلیل صف خرید بی سابقه بیش از ۱۰ میلیارد سهمی ، معاملات آن به امروز موکول شد که با ثبت سرمایه جدید ایران خودرو ، نماد این شرکت هم آماده بازگشایی شد که به احتمال زیاد این هفته خواهد بود.

براساس این گزارش، “خودرو” که به دلیل سنگین بودن افزایش سرمایه ۱۸۷۲ درصدی از تجدید ارزیابی دارایی ها با طولانی شدن فرایند ثبت روبرو شده بود اعلام کرد دیروز سرمایه جدید و ۳۰٫۱ هزار میلیارد تومانی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها ( معادل بیش از ۲۸٫۶ هزار میلیارد تومان ) در اداره ثبت شرکت ها ثبت شده است.

به این ترتیب با توجه به لزوم رعایت مقررات مربوط به تجمیع سرمایه جدید شرکت های دارای افزایش سرمایه بیش از ۲۰۰ درصدی در شرکت سپرده گذاری مرکزی ، انتظار می رود طی امروز یا فردا هم این رویه طی تا نماد ایران خودرو هم بعد از دو ماه ( از ۲۶ اسفند ) آماده داد و ستد شود .

با بازگشت ایران خودرو به تابلو بورس، این شرکت تا مدت ها عنوان دار بزرگترین شرکت بورس ایران از لحاظ سرمایه اسمی و بالاتر از بانک تجارت ۲۲٫۳ هزار میلیارد تومانی خواهد ایستاد . همچنین با توجه به اقبال گروه خودرو و صف خرید بی نظیر سایپا در روز گذشته ، احتمالا” این شرکت مشتاقان زیادی را جذب خود کرد.

منبع: بورس پرس

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه + 16 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان