شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۷
کد خبر : 75441

ساخت تراموا در خیابان جمهوری و دماوند تهران

ساخت تراموا در خیابان جمهوری و دماوند تهران
محسن هرمزی مدیرعامل شرکت متروی تهران در مورد سرانجام ساخت تراموا در خیابان جمهوری و دماوند تهران توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شهر بورس به نقل از همشهری آنلاین، محسن هرمزی در مورد سرانجام ساخت تراموا در تهران، اظهار کرد: مطالعاتی از ۱۰ سال پیش برای احداث خطوط «تراموا» انجام شده است. از آنجایی که ما به دنبال خلق خدمات جدید در پایتخت هستیم، بار دیگر انجام مطالعات احداث «تراموا» را مورد بازنگری قرار داده‌ایم تا علاوه بر تکمیل و ساخت خطوط جدید مترو از ظرفیت «تراموا» هم برای کاهش بار ترافیک استفاده کنیم.

وی با بیان آنکه ما به دنبال راهکارهای جدیدی هستیم که بار ترافیک شهر را کاهش دهیم و پروژه‌هایی که احداث می‌شود هزینه خود را از محل اجرای همان پروژه تأمین کند، تصریح کرد: در حال حاضر مشغول مطالعه ساخت «تراموا» در مسیرهای مشخص جمهوری بهارستان و آزادی تا ترمینال شرق (خیابان دماوند) هستیم تا به جای خطوط بی آر تی موجود از «تراموا» استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت متروی تهران اضافه کرد: کارشناسان امر در حال بررسی ابعاد مختلف احداث «تراموا» در تهران هستند و اگر پیوست‌های فنی و اقتصادی آن پاسخگو باشد ، پروژه ساخت «تراموا» را برای بررسی بیشتر به شورای شهر می‌بریم تا در صورت تأیید نمایندگان مردم ، اجرای آن را آغاز کنیم.


بیشتربخوانید: با یک میلیارد و 500 کجای تهران می توان خانه خرید؟


هرمزی در پاسخ به این سوال که برخی از کارشناسان معتقدند بهتر است به جای احداث «تراموا» خطوط فعلی مترو تکمیل شوند، گفت: از منظری این صحبت درست است چرا که بهتر است ابتدا شبکه مترو کامل شود؛ اما ایجاد یک مسیر تکمیلی همچون تراموا که وسیله‌ای پاک است برای پوشش هر چه بیشتر ترافیک و کاهش آلودگی هوای تهران لازم است. البته تصمیم به شروع این پروژه نیازمند تکمیل مطالعات است و بعد از آن باید مجوزهای لازم از نهادهایی همچون شورای شهر اخذ شود.

به گفته وی، در واقع  این گونه نخواهد بود که خلق‌الساعه یک روز تصمیم بگیریم که «تراموا» را در تهران بسازیم و بلافاصله این پروژه را آغاز کنیم. به تعبیر دیگر قطعا تکمیل خطوط موجود و تأمین ناوگان شبکه اولویت اول ما است؛ اما احداث «تراموا» با توان بخش خصوصی مغایرتی با توسعه مترو ندارد.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو + 4 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان