شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
کد خبر : 2720

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد مطرح کرد:

رشد نرخ فولاد و آهن قابل انتقاد نیست

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن وفولاد: در صورت پیگیری هر کالایی از مجاری قانونی، اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد آمادگی خود را برای سپردن کار به افراد اصلح اعلام می‌دارد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، حمیدرضا رستگارپور، رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد گفت: کالاهایی همچون فولاد، ورق و ملزومات فلزی در قیمت تمام شده اغلب کالاها و دیگر زنجیره‌های پیوسته کالاهای تولیدی مرتبط با فولاد تاثیرگذار بوده و این امری اثبات شده است.
وی ادامه داد: بازار فولاد با قیمت‌های تنظیم شده که از نرخ‌های واقعی نشات گرفته باشد، مشکلی نداشته اما؛ کلیت بازار گاها به سوی هیجان و جوهای منفی حرکت می‌کند که قیمت‌تمام‌شده کالاها را به بی‌راهه می‌کشاند.
رستگارپور به کالایی مانند خودرو اشاره کرد و گفت: وقتی خودرو دچار قیمت چندبرابری شده و هنوز خریدار برای آن وجود دارد، مواد خام مرتبط با این زنجیره نیز از چنین موضوع تبعیت کرده و فروشنده به بالابردن قیمت این مواد فکر می‌کند.
رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد با اشاره به اینکه نرخ‌های فولادی‌ها باید کنترل شوند، خاطرنشان کرد: نرخ قیمت مواد خام فولاد و فلزات با رشد مواجه شده و تا زمانی که بر این فاکتورها کنترلی وجود نداشته باشد، نمی‌توان انتقادی به رشد قیمت‌محصول تمام‌شده وارد ساخت چراکه تمام بازار‌ها اعم از فولادی و غیرفولادی دچار تورم و قیمت‌های افزایشی شده‌اند.
وی افزود: باید سطح نرخ‌ها بر اساس تورم و واقعیت اقتصاد به‌نحوی افزایش یابد که نرخ‌ها تبدیل به حباب نشود بنابراین نرخ‌گذاری صحیح بدور از حباب‌سازی به نفع اقشار واقعی تولیدکننده، توزیع‌کننده و مصرف‌کننده خواهد بود. افراد فعال در اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد به سود منطقی خود راضی بوده و استمرار کار با قیمت مناسب امری مهم برای این افراد تلقی می‌شود، اما نکته قابل توجه آنجاست که در این میان افرادی منفعت اصلی را می‌برند که جزو نفرات اصلی این اتحادیه نیستند.
رستگارپور به رانت اطلاعاتی افراد اشاره کرد و گفت: با رانت اطلاعاتی این افراد در بازار ورود کرده، سودبرده و از بازار خارج می‌شوند.
وی ادامه داد: تاکنون پیگیری زیادی در این خصوص صورت گرفته، ولی اطلاعات درستی منتشر نمی‌شود و می‌توان عدم ارائه اطلاعات را حمل بر رانت‌های عظیم دانست.
رئیس اتحادیه فروشندگان آهن وفولاد اظهار کرد: به عنوان مسئول قانونی توزیع آهن باید نحوه کشف قیمت، شخص خریدار و کانال معاملاتی روشن شود، اما تاکنون پاسخی در این خصوص دریافت نشده است.
وی در پایان اظهار کرد: در صورت پیگیری هر کالایی از مجاری قانونی، اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد آمادگی خود را برای سپردن کار به افراد اصلح اعلام می‌دارد.
منبع: بورس نیوز

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 − 7 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان