شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
کد خبر : 71810

یک نماینده مجلس در گفت‌وگو با شهر بورس:

دولت FATF داخلی تصویب کند

دولت FATF داخلی تصویب کند
مسعود پزشکیان نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر می‌خواهید روند داخلی شفاف باشد، دولت FATF داخلی تصویب کند.

علیرضا حسابی: مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با شهر بورس درباره عرضه خودرو در بورس کالا اظهار داشت: عرضه خودرو در بورس را نمی‌دانم از کجا ابداع کرده‌اند، در خارج، خودرو را می‌خرند و پنج سال دیگر پولش را می‌دهند، اما اینجا چندین میلیون نفر اسم نویسی می‌کنند تا ۱۶ هزار خودرو را بخرند که این مسئله درست نیست و نمی‌دانم این روش را از کجا یاد گرفته‌اند.

وی ادامه داد: ما باید انحصار خودرو را از بین ببریم. زمانی می‌توانیم در بورس کالا عرضه داشته باشیم که مصرف از تولید کمتر باشد. وقتی مصرف بیشتر از تولید است بورس قیمت را بالا می‌برد.


بیشتر بخوانید: نمایندگانی که برجام را آتش زدند پاسخگو باشند


این نماینده مجلس درمورد موضوع مالیات بر عایدی سرمایه، تصریح کرد: اگر با روش درست این کار را بکنند، طرح خوبی است اما با سیستمی که ما داریم این موضوع به خوبی پیش نمی‌رود. بسیاری از اوقات کسانی که پول دارند مالیات نمی‌دهند و کسانی که پولی ندارند را بیچاره می‌کنند تا مالیات بدهند.

دولت FATF داخلی تصویب کند

پزشکیان ادامه داد: تا زمانی که سیستم داده و اطلاعات ما دقیق نباشد؛ یعنی همان FATF داخلی را نداشته باشیم این طرح جواب نمی‌دهد. دولت اگر می‌خواهد روند داخلی شفاف باشد، FATF داخلی را تصویب کند. آن زمان همه چیز درست می‌شود و من نمی‌توانم اطلاعات غلط بدهم و کسی نمی‌تواند معامله‌ای بکند و مالیاتش را حذف کند.

وی یادآور شد: خیلی از اوقات سیستم مالیات از یک نفر مالیات نمی‌گیرد اما فرد دیگری که با او مشکل دارد را بیچاره می‌کند که اگر مالیات ندهی مغازه یا تولیدی‌ات را توقیف می‌کنیم. اگر سیستم شفاف شود این اتفاقات رخ نمی‌دهد و طرح مالیات بر عایدی هم جواب خواهد داد.


بیشتر بخوانید: نام ایران همچنان در لیست سیاه FATF


پزشکیان با اشاره به تخصیص ارز 28500 تومانی، خاطرنشان کرد: وقتی قیمتی را برای یک کالا می‌گذاریم اما در بازار قیمت چیز دیگری است، هرکس آن ارز را دریافت کند، از رانت استفاده کرده است.

وزیر اسبق بهداشت عنوان کرد: من سال گذشته گفتم که قیمت دارو به شدت افزایش می‌یابد و دارو پیدا نخواهد شد اما متهم به سیاه‌نمایی شدم و سال بعد وضعیت بدتر هم خواهد شد؛ چراکه قیمت ارز از اعتباری که می‌گذارند، گران تر است.

وی افزود: ما به التفاوت این قیمت را هم از یارانه پرداخت می کنند؛ در حالی که هدف از یارانه پرداخت هزینه درمان فقراست نه اینکه ما به التفاوت ارزی دارو را از بودجه هدفمندی بدهند. این کار غیرقانونی است و از نظر من هم در بحث دارو مشکلات را افزایش می‌دهد.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 − 12 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان