شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
کد خبر : 2742

دلار به بالاترین سطح دو هفته گذشته رسید

دلار به بالاترین سطح دو هفته گذشته رسید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، شاخص دلار که نرخ برابری آن را در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌کند، روز سه‌شنبه به سطح ۱۰۰٫۲۵ واحد افزایش یافت. بیشترین میزان کاهش به دلار استرالیا مربوط می‌شود که با ۰٫۸ درصد افت به کمترین سطح یک هفته گذشته رسید. هر یورو با اندکی کاهش

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، شاخص دلار که نرخ برابری آن را در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌کند، روز سه‌شنبه به سطح ۱۰۰٫۲۵ واحد افزایش یافت.

بیشترین میزان کاهش به دلار استرالیا مربوط می‌شود که با ۰٫۸ درصد افت به کمترین سطح یک هفته گذشته رسید. هر یورو با اندکی کاهش به‌ازای ۱٫۰۸ دلار مبادله شد. افزایش تقاضا برای دارایی‌های امن از مهم‌ترین دلایل رشد بازدهی اوراق قرضه و دلار بوده است.


بیشتر بخوانید : قیمت سکه و طلا امروز 30 دی 1402


شب گذشته، بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا برای اولین بار طی یک هفته گذشته به بیش از ۰٫۷ درصد رسید. علاوه بر اخبار مربوط به ویروس، بازارها در انتظار آمار مربوط به تورم در چین هستند. بر اساس نظرسنجی رویترز، اقتصاددانان انتظار دارند نرخ تورم سالانه چین ۳٫۷ درصد رشد کند.

روز گذشته ۱۷ مورد ابتلا به ویروس کرونا در ووهان چین گزارش شد. این بالاترین افزایش روزانه از ۲۸ آوریل در این شهر محسوب می‌شود. علی‌رغم بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی در آسیا و اروپا، انتشار این خبر نگرانی سرمایه‌گذاران را به‌دنبال داشت. دلار قوی اما مانع از رشد بیشترِ قیمت جهانی طلا در معاملات روز سه‌شنبه شد.

دلار به بالاترین سطح دو هفته گذشته رسید

هر اونس طلا امروز با ۰٫۲ درصد رشد به هزار و ۷۰۰ دلار و دو سنت رسید. گزارش‌ها نشان می‌دهد، موجودی اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان محسوب می‌شود، روز دوشنبه با ۰٫۰۵ درصد کاهش به ۱۰۸۱٫۰۷ تن رسیده است.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

منبع: تجارت نیوز

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 − 1 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان