شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۱
کد خبر : 7779

یک کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

خروج پول سمی از بورس! / هفته بعد قیمت سهام چه می‌شود؟

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، در روزهای تعطیلی اخیر خیلی از سهامداران تمایل دارند تا بدانند بورس در هفته بعد چه وضعیتی در پیش خواهد گرفت؟ در این مورد ندا کریمیان، کارشناس بازار سرمایه می‌گوید:‌ بازار در هفته‌های اخیر نوسانات منفی شدیدی را تجربه کرد و ترس سهامداران سبب شد تا صف‌های فروش سنگینی

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، در روزهای تعطیلی اخیر خیلی از سهامداران تمایل دارند تا بدانند بورس در هفته بعد چه وضعیتی در پیش خواهد گرفت؟

در این مورد ندا کریمیان، کارشناس بازار سرمایه می‌گوید:‌ بازار در هفته‌های اخیر نوسانات منفی شدیدی را تجربه کرد و ترس سهامداران سبب شد تا صف‌های فروش سنگینی در بازار شکل بگیرد. در این میان برخی سهامداران با هر قیمتی حاضر به فروش سهام خود بودند و اصلاح قیمتی عمیقی را در بازار رقم زدند.

به گفته او در اواسط هفته به تصمیم نهادهای نظارتی بازار، حمایت همه‌جانبه‌ای توسط حقوقی‌ها شکل گرفت و شاهد تزریق نقدینگی به صورت گسترده به بازار بودیم. چنین رویدادی سبب شد نقدینگی به گردش درآید و پول سمی که به هر قیمتی قصد خروج داشت، خارج شود.

بیشتر بخوانید:
ریزش ۸۷۰ هزارتومانی قیمت سکه طی دو ساعت/ سفته‌بازان در حال خروج از بازار ارز و سکه

به اعتقاد این کارشناس بازار سرمایه، در ادامه هفته افزایش نرخ دلار محرک اصلی بازار شد. رقم ۲۳ هزار تومانی دلار رشد قیمت و افزایش تقاضا در بازار سرمایه را فراهم کرد. بر این اساس گروه بانکی و فلزی به نوعی لیدر جدید بازار شدند. از طرفی پذیره‌نویسی صندوق «دارا دوم» نیز دیگر محرک بازار سهام در نظر گرفته می‌شود.

تداوم روند افزایشی دور از ذهن نیست

این تحلیلگر بازار سرمایه عنوان کرد: نوسان دلار در کانال ۲۳ هزار تومانی، حمایت نهاد‌های حقوقی از بازار سرمایه و کمک به نقدشوندگی بیشتر نمادها بازگشت قیمتی در اکثر سهم‌های بازار را فراهم کرد. اصلاح و افت بیش از ۳۰ درصدی در بسیاری از نمادها در یک گام ریزشی سبب شد تا جذابیت فروش کاهش پیدا کند. از طرفی عدم تمایل سهامداران به عرضه سهام توام با تقویت طرف تقاضا موجب رشد دسته جمعی صنایع بورسی شد.

بیشتر بخوانید:
چشم‌انداز بورس در هفته آینده
هشدار درباره صورت‌های مالی خودروسازان/ نگاهی به آینده خودرو در بورس
۲ راهکار برای برچیدن «صف‌های خرید و فروش» در بورس

کریمیان درباره سمت و سوی معاملات در هفته آتی نیز بیان کرد:‌ تداوم روند افزایشی دور از ذهن نیست اما به مرور عرضه‌ها رو به افزایش خواهد گذاشت و نمادی که رشد قیمتی نداشته باشد ناگزیر با صف فروش رو‌به‌رو خواهد شد. متاسفانه این روز‌ها تعادلی در بازار وجود ندارد، شاید مهم‌ترین نیاز این روزهای بازار سرمایه رسیدن به تعادل است.

منبع: تجارت نیوز

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 3 =

پراپ تریدینگ

کمان