شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۵
کد خبر : 65043

حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل سابق فولاد مبارکه بازداشت شد

حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل سابق فولاد مبارکه بازداشت شد

حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل سابق فولاد مبارکه بازداشت شد.

به گزارش شهر بورس، حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل سابق فولاد مبارکه بازداشت شد و علاوه بر وی معاون خرید فولاد مبارکه نیز بازداشت شده است.

بیوگرافی حمیدرضا عظیمیان فولاد مبارکه و همسر و فرزندانش

مهندس حمیدرضا عظیمیان متولد دهه ۴۰ در اصفهان، دارای مدرک تحصیلی کارشناسی مهندسی برق و کامپیوتر از دانشگاه شهید بهشتی تهران، مدیر بازنشسته و شهردار سابق اصفهان، مدیر عامل سابق فولاد مبارکه است.

سوابق مدیریتی و شغلی

حمید رضا عظیمیان فاراغ التحصیل رشته مهندسی برق و کامپیوتر است و تاکنون مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن، عضو هیئت مدیره شرکت فولاد مبارکه اصفهان و عضویت در هیئت مدیره مجتمع پرشیا فلز را در کارنامه خود دارد.

حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل سابق فولاد مبارکه

او در سال ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۶ به عنوان شهردار اصفهان مشغول به فعالیت بوده است و پس از آن، عضو هیئت مدیره سیمان اصفهان، عضو هیئت مدیره سیمان نایین، عضو هیئت مدیره فولاد تکنیک و عضو هیئت مدیره مجتمع صنایع قائم رضا بوده است.

حمیدرضا عظیمیان یکی از معاونان وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن را نیز در کنامه شغلی و مدیریتی خود دارد

عظیمیان اردیبهشت ماه سال ۹۵ به عنوان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن جایگزین پژمان شده بود.

در سال ۱۳۶۸ به سمت مشاور وزیر کشور و مدیر کل دفتر مطالعات و پژوهش‌های اجتماعی وزارت کشور منصوب گردید. در سال ۱۳۷۰ به عنوان شهردار اصفهان انتخاب و طی مدت ۶ سال با اجرای طرح متعدد عمرانی و زیر بنایی تحولات خوبی را در مدیریت شهری اصفهان باعث شد. ایشان در سال ۱۳۷۶ مدیر عامل شرکت سیمان اصفهان و مسئول اجرای طرح توسعه این کارخانه شد و در سال ۱۳۸۰ به سیمان نایین رفت و طرح توسعه این شرکت را با موفقیت به پایان رساند.

از سال ۱۳۸۹به عنوان مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری پرشیا فلز فعالیت خود را در پروژه‌های صنعت فولاد مانند طراحی و تدوین سند راهبردی صنعت فولاد ایران و طراحی و اجرای موفق پروژه‌های متعدد فولادی از قبیل طرح توازن ذوب‌آهن اصفهان، فولاد مبید، فولاد ازنا، خط نورد فولاد کویر، مجتمع فولاد زرند کرمان، فولاد بردسیر و … ادامه داد.

همسر و فرزندان حمیدرضا عظیمیان

از زندگی شخصی و خصوصی ایشان اطلاعی در دست نیست

سوابق اجرایی

شهردار اصفهان از سال ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۶
عضو هيات مديره سيمان اصفهان
عضو هيات مديره سيمان نايين
عضو هيات مديره فولاد تكنيك
عضو هيات مديره مجتمع صنايع قائم رضا
عضو هیئت مدیره شرکت فولاد مبارکه اصفهان
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن
عضو هيات مديره مجتمع پرشيا فلز
معاون وزیر راه و شهرسازی
مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان
هیات مدیره شرکت تجهیزات برق و سیالات فولاد (ساتها)
عضویت در هیات مدیره شرکت ورق خودروی چهارمحال بختیاری
ریاست هیات مدیره شرکت مهندسی بین المللی فولاد تکنیک
عضویت در هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری توکا فولاد
و…

انتصاب مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان تا برکناری

پس از استعفای بهرام سبحانی از سمت مدیرعاملی فولاد مبارکه اصفهان، حمیدرضا عظیمیان در سال ۱۳۹۷ به عنوان جانشین وی انتخاب شد.

حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل سابق فولاد مبارکه

راه اندازی ماشین ریخته گری فولاد (شماره ۵)، افتتاح کارخانه گندله سازی سنگان و راه اندازی توسعه فولادسازی و نورد پیوسته سبا از جمله اقدامات شاخص دوره مدیریت سبحانی محسوب می شود.

عظیمیان در سال ۱۴۰۰ برکنار شد و محمدیاسر طیب نیا جانشین وی در فولاد مبارکه اصفهان شد.با تصمیم هیات مدیره شرکت فولاد مبارکه، طیب نیا به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت جایگزین حمیدرضا عظیمیان شد.

تعلیق نماد شرکت فولاد مبارکه در بورس

در جدیدترین رویداد در این رابطه نیز نمادِ معاملاتی شرکت فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) در بورس تعلیق شد و مدیرعامل بورس تهران اعلام کرد:” با توجه به ابهامات در شفافیت اطلاعاتی شرکت فولاد مبارکه اصفهان (بیانیه مدیرعامل این شرکت که در بالا درباره ی آن صحبت شد) نماد معاملاتی فولاد در بورس تعلیق شد و تا این شرکت اطلاعات لازم را به شکل شفاف منتشر نکند نمادش بازگشایی نخواهد شد”.

حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل سابق فولاد مبارکه

این موضوع نیز نشان می دهد که بیانیه ی منتشره از سوی مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه درباره ی گزارش هیات تحقیق و تفحص مجلس، که در سطور بالا درباره ی آن صحبت شد؛ حتی سازمان بورس را نیز راضی نکرده و این سازمان با بستنِ نماد معاملاتی این شرکت خواستار شفاف سازی و توضیحِ فولاد مبارکه ی اصفهان درباره ی گزارش هیات تحقیق و تفحص مجلس شده است.

موسس شركت فولاد مباركه

موسس شركت فولاد مباركه اصفهان، جناب آقای محمد حسن عرفانيان است. وی که متولد ۲۰ شهريور ۱۳۲۵ در مشهد است، در سال ۱۳۴۴ پس از اخذ مدرک دیپلم ، برای ادامه تحصیل به تهران آمد . محمد حسن عرفانيان در سال ۱۳۵۰، پس از دریافت مدرک لیسانس به ذوب آهن رفت و دوره سربازی را از سال ۱۳۵۰ تا ۱۳۵۲، در این شرکت گذراند و بعد از آن به مدت دو سال در آنجا مشغول به کار شد و به عنوان مدیر شیفت نیرو حرارت انتخاب شد. او فعالیت خود را در شرکت فولاد مبارکه اصفهان از تاریخ ۱۳۶۰/۰۹/۱۶ الی ۱۳۷۳/۰۵/۲۵ ادامه داد، و بعد از او به ترتیب آقایان احمد علي هراتي نيک، محمود اسلاميان، محمد رجايي، محمد مسعود سميعي نژاد، بهرام سبحانی و در حال حاضر حمیدرضا عظیمیان مدیریت شرکت را به عهده گرفتند.

کارخانه فولاد مبارکه سال ۱۳۶۰ در ابتدای انقلاب اسلامی در زمینی به مساحت ۳۵ کیلومتر مربع در ۷۵ کیلومتری جنوب غربی شهر اصفهان در نزدیکی شهر مبارکه راه اندازی شد.

این کارخانه بزرگ صنعتی از بزرگترین واحد‌های صنعتی کشور، مولود صنعت انقلاب اسلامی و نمونه ملی در صنعت فولاد است.

دستگیری حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل سابق فولاد مبارکه

عصر روز شنبه 19 آذرماه رسانه های مختلف خبر دادند که حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل سابق فولاد مبارکه بازداشت شد و علاوه بر وی معاون خرید فولاد مبارکه نیز بازداشت شده است.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده − چهار =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان