شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
کد خبر : 58744

تولید روزانه نفت را در ۹.۹ میلیون بشکه ثابت نگه می داریم

تولید روزانه نفت را در ۹.۹ میلیون بشکه ثابت نگه می داریم
معاون نخست وزیر روسیه بر این باور است که این کشور می‌تواند تولید نفت را در اکتبر در سطح ۹.۹ میلیون بشکه در روز حفظ کند

به گزارش شهر بورس، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه، با اشاره به حجم تولید که بیش از یک میلیون بشکه در روز پایین سقف تولید روسیه تحت توافق اوپک پلاس است، اعلام کرد روسیه انتظار دارد تولید نفت این کشور در اکتبر در ۹.۹ میلیون بشکه در روز حفظ شود.

براساس گزارش ایسنا، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، روز چهارشنبه اعلام کرد روسیه تولید و صادرات نفت را تا سال ۲۰۲۵ در این سطح نگه می دارد و وعده داد با وجود تحریمها، از مواضع تعیین کننده خود در بازارهای انرژی جهانی دست نخواهد کشید.

طبق گزارش خبرگزاری تاس، نواک که نماینده روسیه در دیدارهای اوپک پلاس است، در نشست هفته انرژی روسیه در مسکو گفت: تولید نفت روسیه در همین سطح ۹.۹ میلیون بشکه در روز است. در حال حاضر تولید ثابتی داریم. وی تصریح کرد: روسیه قصد دارد تولیدش را تا پایان اکتبر در همین سطح ثابت نگه دارد.


بیشتر بخوانید: روزهای حساس پیش روی فولادی ها


پس از دیدار هفته گذشته وزیران اوپک پلاس، نواک اعلام کرده بود تولید نفت و میعانات روسیه سال آینده از تولید پیش‌بینی ‌شده ۵۳۰ میلیون تن معادل ۱۰.۶ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۲ و ۴۹۰ میلیون تن در سال ۲۰۲۳، کاهش پیدا خواهد کرد.

اوپک پلاس  هفته گذشته با بزرگترین کاهش تولید گروهی از سال ۲۰۲۰ موافقت کرد. با وجود تصویب کاهش تولید به میزان دو میلیون بشکه در روز، کاهش واقعی که توسط تولیدکنندگان این گروه انجام خواهد گرفت، نصف این رقم یعنی حدود یک تا ۱.۱ میلیون بشکه در روز است زیرا بسیاری از تولید کنندگان از جمله روسیه در ماههای اخیر نتوانسته اند مطابق با سهمیه بالاتری که به آنها اختصاص پیدا کرده است، نفت تولید کنند.

برآورد می‌شود روسیه حدود یک میلیون بشکه در روز پایین سهمیه تولید ۱۱ میلیون بشکه در روز در سپتامبر نفت تولید کرده است؛ بنابراین نیازی به کاهش تولید نخواهد داشت و تنها از قیمت های بالاتر از سود می برد.

هدف تولید روسیه تا نوامبر ۱۰.۴۷۸ میلیون بشکه در روز خواهد بود که مشابه عربستان سعودی است. در حالی که عربستان سعودی قرار است تولیدش را ۵۲۶ هزار بشکه در روز کاهش دهد، روسیه همچنان پایین سطح هدف خود نفت تولید می کند.


بیشتر بخوانید: افت خودرویی ها تمام شد؟


بعلاوه، تولید نفت روسیه تا پایان امسال و اوایل سال آینده، به دلیل این که مسکو باید مشتریان جدیدی برای یک میلیون بشکه در روز فرآورده های نفتی و ۱.۴ میلیون بشکه در روز نفت خام تا دسامبر که تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو به اجرا گذاشته می شود پیدا کند، ممکن است کاهش داشته باشد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش بازار نفت خود در سپتامبر اعلام کرده بود این امر ممکن است به کاهش بیشتر میزان صادرات و تولید نفت روسیه منتهی شود. تولید نفت روسیه ممکن است تا فوریه سال ۲۰۲۳ به ۹.۵ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کند که ۱.۹ میلیون بشکه در روز کمتر از فوریه سال۲۰۲۲ خواهد بود

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 + 19 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان