شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱
کد خبر : 79446

توصیه مهم رئیس اتحادیه طلا برای سرمایه گذاری

توصیه مهم رئیس اتحادیه طلا برای سرمایه گذاری
با توجه به کاهش هیجانات ارزی، مسیر حرکتی طلا و سکه کند شده است. رئیس اتحادیه طلا درخصوص خرید و فروش طلا و سکه توصیه مهمی ارائه داد.

به گزارش شهر بورس، درحال‌حاضر هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار ۲ میلیون و ۵۵۸ هزار تومان و هر قطعه سکه امامی ۳۱ میلیون و ۷۳۲ هزار تومان قیمت دارد.

نمودار قیمتی بازار سکه البته نشان می‌دهد که سکه در طول یک هفته گذشته و در روز بیستم فروردین‌ماه، بیشترین کاهش قیمت را تجربه کرده بود و هر قطعه سکه امامی به ۳۱ میلیون و ۴۲ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز به همین شکل، در روز بیستم فروردین تا حد ۲ میلیون و ۴۸۶ هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرد.

اما بازار طلا و سکه در حالی این شرایط را در طول یک هفته گذشته سپری کرده است که قیمت اونس طلا نیز در طول یک هفته گذشته ۴.۷۷۲ دلار کاهش داشته است.

در این شرایط، تحلیلگران بازار اعتقاد دارند با توجه به کاهش هیجانات ارزی در بازار ارز تهران، مسیر حرکتی طلا و سکه نیز کند شده است و در صورتی که نرخ دلار مسیر رشد را دنبال نکند، بازار طلا و سکه نیز در همین محدوده قیمتی خواهد ماند و به این شکل، از قدرت بازیگران افزایشی تا حدی کاسته می‌شود.

این در حالی است که به گفته رئیس اتحادیه طلا و سکه، با توجه به قیمت بالای سکه و طلا در بازار، قدرت خرید مردم به شدت کاهش پیدا کرده است. نادر بذرافشان در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین با تاکید بر این‌که ما از این شرایط راضی نیستیم، عنوان می‌کند که ما دنبال این هستیم که قیمت‌ها ثبات و حتی کاهش داشته باشد که چرخه و گردش مالی داشته باشیم. این‌که طلا گران شود و مردم هم نتوانند قدرت خرید داشته باشند، خبر خوبی نیست.


قیمت طلا و سکه امروز 27 فروردین 1402


وی متذکر می‌شود: دلیل این افزایش قیمت‌ها را باید دولت و بانک مرکزی توضیح دهد و این‌که چه سیاست‌ها و رویکردهایی داشتند که این مسائل به وجود آمده است.

بذرافشان همچنین در تازه‌ترین اظهارنظر درباره وضعیت بازار طلا و سکه می‌گوید: با توجه به این‌که بعضا مردم از بابت تغییر قیمت‌ها نگران هستند، همان‌طور که پیش‌تر نیز توصیه شده است، تاکید می‌کنیم که بخش مهمی از این افزایش‌ها در بازار داخل تحت تاثیر نوسان قیمت‌ها در بازار جهانی است، اما در بازار داخل، قیمت‌ها ثبات نسبی خود را حفظ کرده است.

وی تاکید می‌کند: بر این اساس، در انجام معاملات تردید نداشته باشند و اگر قصد خرید یا فروش سکه و طلا دارند، معاملات خود را انجام دهند و منتظر کاهش یا افزایش خاصی نباشند و اکنون زمانی است که مردم می‌توانند معاملات خود را در رابطه با سکه و مصنوعات طلا انجام دهند.

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × چهار =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان