شهربورس
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
کد خبر : 3187

تمدید انتخاب روش سهام‌داری در سهام عدالت تا ۱۵ خردادماه

حسن قالیباف اصل، رئیس سازمان بورس: آزاد سازی سهام عدالت و انتخاب روش مستقیم، تشویق به فروش سهام نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، حسن قالیباف اصل، رئیس سازمان بورس گفت: در جلسه این شورا آخرین وضعیت برنامه آزادسازی سهام عدالت بررسی و گزارش وضع بازار در دو هفته اخیر و سپس اقدامات انجام شده در خصوص روند اجرای آزادسازی سهام عدالت به شورا ارائه شد.

وی افزود: بر اساس اختیاری که در ابلاغیه مقام معظم رهبری به شورای عالی بورس تنفیذ شده، محدوده های زمانی مقرر شده برای فرآیند های آزاد سازی سهام عدالت بازنگری و مواردی تصویب شد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه گفت: بر اساس مصوبات این شورا از روز شنبه مورخ دهم خرداد ۱۳۹۹ دارندگان سهام عدالت که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند می‌توانند سهام موجود در پرتفوی سهام عدالت خود را مدیریت (خرید و فروش) کنند.

قالیباف ادامه داد: با توجه به اعلام قبلی مبنی بر اتمام انتخاب روش سهام‌داری تا تاریخ هشتم خرداد ۹۹، این مهلت به مدت هفت روز تا ساعت ۲۴ روز ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ تمدید شد.

رئیس سازمان بورس با بیان اینکه دارندگان سهام عدالت می‌توانند از روز شنبه ۱۰ خرداد ماه لغایت سه‌شنبه ۱۳ خرداد ماه با مراجعه به بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری، درخواست سفارش فروش سهام خود را ارائه دهند، گفت: پس از اتمام مهلت انتخاب روش سهامداری از روز شنبه هفدهم خرداد افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه گذاری استانی پس از طی تشریفات ثبت و متعاقباً فرایند پذیرش آن شرکتها در یکی از بورس‌ها آغاز می‌شود.

قالیباف اضافه کرد: آزاد سازی سهام عدالت و انتخاب روش مستقیم، تشویق به فروش سهام نیست و مصوبات شورا با محور تشویق دارندگان سهام عدالت به نگهداری و استفاده از منافع آن است.

گفتنی است قابلیت وثیقه‌گذاری و استفاده از کارت اعتباری و وام بانکی توسط مشمولان سهام عدالت نیز در شورای عالی بورس بررسی شد و موضوع اکنون منوط به بررسی، اعلام نظر و تصمیم‌گیری بانک مرکزی است.

منبع: سنا

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 + 11 =

پراپ تریدینگ

کمان