شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳
کد خبر : 9484

تسهیلات پرداختی بانک‌ها به بخش‌های اقتصادی ۸۲ درصد افزایش یافت

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، بانک مرکزی در گزارشی گفت: تسهیلات پرداختی بانک‌ها طی ۶ ماهه ابتدای سال ۱۳۹۹ به بخش‌های اقتصادی مبلغ ۶۹۶۷.۲ هزار میلیارد ریال است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ ۳۱۴۵.۸ هزار میلیارد ریال (معادل ۸۲.۳ درصد) افزایش داشته است. این بانک با ارائه اطلاعات آماری تاکید

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، بانک مرکزی در گزارشی گفت: تسهیلات پرداختی بانک‌ها طی ۶ ماهه ابتدای سال ۱۳۹۹ به بخش‌های اقتصادی مبلغ ۶۹۶۷.۲ هزار میلیارد ریال است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ ۳۱۴۵.۸ هزار میلیارد ریال (معادل ۸۲.۳ درصد) افزایش داشته است.

این بانک با ارائه اطلاعات آماری تاکید کرد: این اطلاعات بیانگر هدف دریافت تسهیلات پرداختی در بخش‌های اقتصادی در  ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۹ است که سهم تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش در تمامی بخش‌های اقتصادی در این مدت، مبلغ چهار هزار و ۲۲۶ هزار میلیارد ریال معادل ۶۰.۷ درصد کل تسهیلات پرداختی است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل، مبلغ ۲۱۱۴.۳ هزار میلیارد ریال معادل ۱۰۰.۱ درصد افزایش داشته است.

براساس این گزارش، سهم تسهیلات پرداختی بابت تامین سرمایه در گردش بخش صنعت و معدن در ۶ ماه نخست سال جاری معادل ۱۶۱۳.۴ هزار میلیارد ریال بوده که حاکی از اختصاص ۳۸.۲ درصد از منابع تخصیص یافته به سرمایه درگردش همه بخش‌های اقتصادی (مبلغ ۴۲۲۶ هزار میلیارد ریال) است.

همچنین از ۲۱۲۸.۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداختی در بخش صنعت و معدن معادل ۷۵.۸ درصد آن (مبلغ ۱۶۱۳.۴هزار میلیارد ریال) در تامین سرمایه در گردش پرداخت شده که بیانگر توجه و اولویت‌دهی به تأمین منابع برای این بخش توسط بانک‌ها در سال جاری است.

بانک مرکزی در این گزارش یادآور شد: ضمن این که ضروری است به افزایش توان مالی بانک‌ها از طریق افزایش سرمایه و بهبود کفایت سرمایه بانک‌ها، کاهش تسهیلات غیرجاری و بازگرداندن آنها به مسیر صحیح اعتباردهی بانک‌ها، افزایش بهره‌ وری بانک‌ها در تامین سرمایه در گردش تولیدی، پرهیز از فشارهای مضاعف بر دارایی بانک‌ها و ترغیب بنگاه‌های تولیدی به سمت بازار سرمایه به عنوان یک ابزار مهم درتامین مالی طرح‌های اقتصادی (ایجادی) توجه ویژه‌ای مبذول شود.

بیشتر بخوانید؛
لازمه حرکت منطقی بورس، کاهش هیجان فروش در سهامداران است
بازدهی سه بازار مثبت شد/ بالاترین سود مربوط به کدام بازار است؟

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 4 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان