شهربورس
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
کد خبر : 2809

تذکر یک نماینده مجلس نسبت به توسعه زیرساخت‌های سازمان بورس تهران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر در تذکری به فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی خواستار توسعه زیرساخت‌های سازمان بورس و اوراق بهادار تهران شد. متن کامل تذکر نماینده شاهین‌شهر به وزیر اقتصاد به شرح زیر است: خلاصه تذکر: خلاصه تذکر:ضرورت بررسی هسته معاملات سازمان بورس و اوراق بهادار

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر در تذکری به فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی خواستار توسعه زیرساخت‌های سازمان بورس و اوراق بهادار تهران شد.

متن کامل تذکر نماینده شاهین‌شهر به وزیر اقتصاد به شرح زیر است:

خلاصه تذکر:

خلاصه تذکر:ضرورت بررسی هسته معاملات سازمان بورس و اوراق بهادار تهران وارتقاء زیرساخت‌های آن به منزله جلوگیری از بروز اخلال در روند معاملات با عنایت به گذشت دو دهه از عمر سیستم و افزایش کارمزد دریافتی بورس‌ها در سال‌های اخیر که مورد اعتراض بسیاری از فعالین بازار سرمایه در ماه‌های اخیر گردیده.

شرح تذکر:

جناب آقای وزیر

مستحضرید که بورس به عنوان یکی از شفاف‌ترین بازارهای مالی کشور مورد توجه عامه مردم در یک سال گذشته گردیده که تا فروردین 99 تعداد 700 هزار افراد جدید به این بازار اضافه و بیش از 60 همت مجموع نقدینگی از ابتدای لا 98 تا 17 اردیبهشت 99 وارد بازار سرمایه شده و همچنین ارزش معاملات روزانه بورس به بالای 17 همت گردیده که رقم قابل توجهی بوده و بیانگر گردش نقدینگی از بازار پول به بازار سرمایه می‌باشد.

متاسفانه علیرغم رشد تعداد سهامداران و ارزش معاملات زیرساخت‌های معاملاتی شرکت فناوری اطلاعات (هسته معاملات) جوابگوی نیاز فعالین بازار سرمایه نبوده و در زمان معاملات دچار اختلال می‌گردد سایت TSE که ارائه دهنده آمار و اطلاعات در لحظه به کاربران بوده کند و قیمت‌ها با استیشن و آنلاین متفاوت نمایش داده می‌شود که موجب سردرگمی معامله‌گران گردیده متاسفانه زیرساخت‌های IT بازار سرمایه توسعه نیافته و جوابگوی حجم معاملات نمی‌باشد چالشی که تبدیل به یک ریسک بزرگ گردیده.

با توجه به حضور 50 میلیون سهامدار، سهام عدالت در چند ماه آینده نیاز به ارتقاء سیستم معاملات بازار سرمایه که مورد اعتراض جمع کثیری از سهامداران گردیده ضرورت فوری داد.

منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 − 9 =

پراپ تریدینگ

کمان