شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
کد خبر : 52169

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد:

تاثیرات مثبت طرح مالیات بر عایدی سرمایه

تاثیرات مثبت طرح مالیات بر عایدی سرمایه
عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه گفت : اجرای این قانون در اقتصاد کشور باعث ایجادشفاف سازی شده است.

به گزارش شهر بورس ، طرح های جدید مالیاتی برای بهبود نظام مالیاتی و حذف فسادهای مالیاتی همچنین اجرای عدالت در اقتصاد دارای اهمیت بسیاری می باشد . قانون مالیات بر عایدی سرمایه  هم در ایتدای سال 1401 به تصویب رسیده و در حال اجرا می باشد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ، عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به بررسی و رسیدگی طرح مالیات بر عایدی سرمایه در کمیسیون اقتصادی، گفت: دریافت مالیات از عایدی سرمایه یکی از انواع پیشرفته در اخذ مالیات‌های حوزه مالیاتی است که می‌تواند در ساماندهی بازار کمک شایانی کند.

سید کاظم موسوی از بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه خبر داد و  گفت: طرح مالیات بر عایدی سرمایه تلاش می‌کند با سوداگرایی‌های بازارهای مختلف همچون ملک، خودرو، ارز، طلا و… مبارزه کند، لذا باید آن را نوعی مالیات بر سوداگری دانست.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر، سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر زیرساخت مالیاتی اصلاح شود، وضعیت اقتصادی کشور بهتر خواهد شد و همچنین دریافت مالیات از عایدی سرمایه یکی از انواع پیشرفته در اخذ مالیات‌های حوزه مالیاتی است که می‌تواند در ساماندهی بازار کمک شایانی کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت و مجلس وظیفه دارند به صورت ریشه‌ای نسبت به اصلاح و بهبود اقتصاد کشور اقدام و زیرساخت‌های اطلاعاتی را برای تصویب هر چه زودتر این طرح تامین کنند.


 بیشتر بخوانید :به روز رسانی صورت های مالی سه شرکت بورسی در سامانه کدال


موسوی با اشاره به اینکه تصویب این طرح و اجرای آن تحول بزرگی را در نظام مالیاتی به دنبال دارد خاطرنشان کرد: اجرای این قانون ضمن شفافیت اقتصادی کشور، تحولی عظیمی را در نظام مالیاتی کشور رقم زده و دست سوداگران بازار را کوتاه و کنترل قیمت‌ها را به همراه دارد.

لازم به ذکر است؛ طرح مالیات برارزش افزوده روش و تفکری است که چندین‌دهه از تجربه‌ی مثبت آن در سایر کشورها گذشته و باعث تعادل بخشیدن در امر گرفتن مالیات بین طبقات مختلف جامعه شده است و از نظر برقراری عدالت اجتماعی مورد تأکید اکثر صاحب‌نظران بوده است.

گفتنی است؛ این مالیات نسبت به سایر مالیات‌ها در بسیاری از کشورها در عین تامین عدالت‌ اجتماعی بیشتر و بدون از بین‌بردن انگیزه‌ی سرمایه‌گذاری و تولید، به‌عنوان منبع درآمدی جدید دولت به‌کار برده می‌شود.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 + هفت =

پراپ تریدینگ

کمان