شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱
کد خبر : 55180

شهر بورس گزارش می‌دهد؛

بورس هفته آخر تیر 1401 چه می شود؟

بورس هفته آخر تیر 1401 چه می شود؟
9 کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه روند معاملات بورس در هفته آخر تیر 1401 را پیش بینی کردند.

به گزارش شهر بورس، بازار سرمایه در هفته گذشته روندی متعادل داشت و معاملات کم رمقی را پشت سر گذاشت. در این میان سوالی که برای سهامداران به وجود آمده، این است که بورس هفته آخر تیر 1401 چه می شود؟

در این راستا، شهر بورس به سراغ 9 کارشناس بازار سرمایه رفته و نظرات آنها را پیرامون وضعیت بورس در هفته آخر تیر 1401 پیگیر شده است.

آراد پورکار، حسن حسین نیا، سعید حسینی پناه، محمد حشمتی، پیمان شوریابی، آرش شهریاری، سهیل کلاهچی، مهدی مسلم پور و نیما نائینیان؛ 9 کارشناسی هستند که به سؤال خبرنگار شهر بورس در مورد اینکه « بورس هفته آخر تیر 1401 چه می شود؟ »، پاسخ داده‌اند.


بیشتر بخوانید: نظرسنجی بزرگ شهر بورس درباره شاخص کل


آراد پورکار

بازار روی یک حمایت بسیار قوی و معتبر تکنیکالی قرار گرفته، ولی تنها عاملی که می‌تواند تایید کننده‌ قدرت این حمایت باشد ارزش معاملات بوده و بررسی دقیق ارزش معاملات بسیار حائز اهمیت است.

بورس هفته دوم اردیبهشت 1401 چه می شود؟

حسن حسین‌نیا

با توجه به ارزش معاملات پایین طی هفته‌های اخیر، وضعیت بازارهای جهانی و به ویژه کامودیتی‌ها که افت چشمگیری را تجربه کرده‌اند، شرایط خاص ریسک های سیستماتیک و سیاسی و تصمیمات متناقض و در تعارض با تشویق جهت سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه، همچنان انتظار می‌رود که شاهد تداوم روند فعلی و نوسانات فرسایشی باشیم.

برای هر تغییر در شرایط فعلی بازار، باید تصمیمات مهمی گرفته شود که بتواند طرف تقاضا را به خوبی تحریک کند و ارزش معاملات را با افزایش معناداری مواجه سازد.

حسن حسین نیا

سهیل کلاهچی

بازار فعلاً نیمچه واکنشی به حمایت شاخص کل نشان داده، اما فکر نمی‌کنم واکنش پایداری باشد. بازار فعلاً کم جان است و اعتباری به این حمایت نیست.

انتظار می‌رود در هفته آینده، بازار متعادل با شیب اندک به سمت پایین داشته باشیم. شاید سهام بزرگ حرکت‌های بهتری داشته باشند، اما در کلیت بازار به افراد کوتاه مدتی توصیه می‌کنم که فعلاً نقد باشند.

سهیل کلاهچی

آرش شهریاری

متاسفانه حجم و ارزش بسیار پایین معاملات و همچنین عدم ورود نقدینگی موثر به بازار، باعث سستی در بازار سرمایه شده است.

تا زمان افزایش ارزش معاملات روزانه به حداقل 6 تا 7 هزار میلیارد تومان نمی‌توانیم انتظار خاصی از بازار داشته باشیم.

آرش شهریاری

پیمان شوریابی

در روزهای پایانی هفته شاهد رسیدن شاخص کل به محدوده حمایتی مهمی بودیم که با حمایت‌ حقوقی‌ها و مخابره اخبار مثبت مهم در گروه پالایش و خودروسازی، شاهد ورود تقاضا به بازار شدیم.

البته کماکان حجم معاملات پایین ارزیابی شده و پیش‌بینی می‌شود که در هفته جاری کلیت بازار متعادل و بدون روند باشد، اما تک سهم‌ها مثبت و با صف خرید مواجه شوند.

پیمان شوریابی

مهدی مسلم پور

برای هفته آینده روندی متعادل رو به بالا پیش‌بینی می‌شود. مخصوصا از نیمه دوم روز یکشنبه توقع حرکت به سمت مثبت دور از ذهن نیست.

گروه دارویی و خودرویی می‌توانند طی این هفته نوسانات مثبتی داشته باشند.

مهدی مسلم پور

نیما نائینیان

هفته خوبی را پشت سر نگذاشتیم. در هفته گذشته، نزول بازار ادامه یافت و شاخص کل به نقطه حمایتی خود رسید. با رسیدن بازار به نقاط حمایتی تکنیکالی، شاهد اخبار مثبت در گروه خودرویی و گزارش‌های خوب در گروه پالایشی بودیم که به بازار کمک کرد.

در پاسخ به این سوال که بورس هفته آخر تیر 1401 چه می شود، باید گفت که اکثر فعالان بازار فعلاً تماشاگر هستند که این اتفاق منجر به کاهش ارزش و حجم معاملات شده است.

با توجه به قرار گرفتن در فصل مجامع نباید انتظار رشد چندانی از بازار داشته باشیم، اما اگر فروش‌های آبشاری کمی کنترل شده‌تر باشد، می‌توانیم شاهد نوسانات رو به مثبت در بازار داشته باشیم تا بازار کمی به سمت بالا حرکت کند.

نیما نائینیان

جهت مشاهده آخرین اخبار اقتصادی اینستاگرام شهر بورس را دنبال کنید.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 − 13 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان