شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
کد خبر : 3558

بورس نیویورک رینگ معاملاتی را مجددا فعال کرد

طبق اعلامیه بورس نیویورک: هر گونه معاملات وربال که موجب اشاعه ویروس کرونا شود ممنوع خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، پس از سه ماه از بستن درهای بورس نیویورک امروز این نهاد تصمیم گرفت تا به تعداد محدودی از بازارگردان های این بازار، برای فعالیت در رینگ معاملاتی، اجازه ورود دهد.

این در حالی است که، برخی از بازارگردانان منتخب که معاملات دو هزار و ۲۰۰ شرکت ثبت شده در این بازار را انجام می دهند و در واقع ۲۵ درصد از کل تعداد بازارگردانان بورس نیویورک را شامل می شوند، اجازه ورود به رینگ معاملاتی را در این هفته کاری خواهند داشت .

بر این اساس، این تعداد منتخبین، در واقع همان بازارگردان های مهم بازار هستند که در تاریخ ۲۶ ماه می نیز برای یک روز اجازه ورود به تالار را داشتند.

در فاز پیشین بازگشایی درهای رینگ معاملاتی بورس نیویورک در تاریخ ۲۶ می ، هر گونه عرضه و تقاضا به صورت وربال ممنوع بود و بورس نیویورک این قانون را در مورد بازگشایی امروز نیز به بازارگردانان گوشزد کرده است.

طبق اعلامیه بورس نیویورک: هر گونه معاملات وربال که موجب اشاعه ویروس کرونا شود ممنوع خواهد بود. رعایت اصول فاصله ایمنی برای تمامی افراد حاضر در رینگ معاملاتی اجباری خواهد بود.

بر اساس کتاب بازار سهام نوشته ریچارد جی توولز و ادوارد اس بردلی: برخی از بازارهای سهام در دنیا که مکانی فیزیکی را برای معاملات خود در نظر گرفته اند و رینگ معاملاتی برای بازار خود تعبیه کرده اند روش حراج آزاد را در این رینگ های معاملاتی در پیش می گیرند. طبق این روش، که به تقاضا و عرضه وربال معروف است و توسط بازارگردانان حرفه ای بازارها انجام می شود، عرضه و تقاضای سهم ها با فریاد و حرکات خاص دست که معنا و مفهوم انتزاعی را به مخاطب می رساند، صورت می پذیرد.

بر اساس اعلامیه منتشر شده توسط بورس نیویورک، اگر موارد ایمنی در هفته کاری جاری رعایت شود و هیچ مشکلی در این زمینه اتفاق نیفتند، رینگ معاملاتی این بازار فعالیت خود را با کاهش تعداد فعالان و معامله گران و بازارگردانان ادامه خواهد داد.

به این ترتیب، بورس نیوورک در ماه مارچ به دلیل پاندمیک شدن ویروس کرونا و پس از مثبت شدن تست یکی از کارمندان، تمامی درهای خود را به روی فعالان و معامله گران بست و پس از ۲۲۸ سال و برای نخستین بار در طول تاریخ فعالیت خود، تمامی معاملات را به صورت الکترونیکی ادامه داد .

این در حالی است که، چندی پیش بورس نیویورک با انجام پژوهشی در خصوص بستن رینگ معاملاتی تحقیقات گسترده ای را انجام داده بود.

بورس نیویورک که تنها بورسی است که به طور کامل امکان معاملات الکترونیکی را برای معامله گران خود فراهم کرده است، با ارائه یک پروژه تحقیقاتی در این خصوص ابراز داشت: تحقیقات به عمل آمده نشان می دهد عدم حضور معامله گران در رینگ معاملاتی و عدم ارائه تقاضا و عرضه به صورت حضوری، ریسک معاملات را کاهش داده است و از طرف یگر نیز در رفت و آمد و هزینه های رفت و آمدی صرفه جویی شده است.

اما با این حال، این نهاد تصمیم گرفت تا روند معاملاتی را به طور سنتی ادامه دهد و اخلالی را در راهبرد قدیمی ایجاد نکند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک + نه =

پراپ تریدینگ

کمان