شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
کد خبر : 69471

عضو ناظر مجلس در شورای رقابت گفت‌وگو با شهر بورس:

برکناری رئیس شورای رقابت؟ به ناحق علیه او جو ایجاد شد!

برکناری رئیس شورای رقابت؟ به ناحق علیه او جو ایجاد شد!
عضو ناظر مجلس در شورای رقابت نسبت به شایعه برکناری رئیس شورای رقابت واکنش نشان داد گفت: اینکه به ناحق علیه یک نفر جو ایجاد شده، خودش از خودش دفاع می‌کند؛ چرا باید برکنار شود؟

بهروز محبی نجم آبادی در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره شایعه برکناری رئیس شورای رقابت اظهار داشت: به چه دلیل باید رئیس شورای رقابت برکنار شود؟ اینکه به ناحق علیه یک نفر جو ایجاد شده، خودش از خودش دفاع می‌کند. درمورد برکناری رئیس شورای رقابت، باید خودِ شورا تصمیم بگیرد.

وی در واکنش به این موضوع که «گفته می‌شود نامه منتشر شده نظر شخصی رئیس شورا بوده است»، گفت: نظر شخصی نبوده، ایشان یک استدلال منطقی کرده‌اند. شورای عالی اقتصادی یک نظری داده و وقتی دوران یک ساله آن قانون تمام شده، قانون قبلی بازمی‌گردد. هنوز شورای رقابت نظر نهایی خود را اعلام نکرده و کمیته مربوطه در حال بررسی است.


بیشتر بخوانید: عرضه خودرو در بورس کالا به نفع تولیدکننده و مصرف کننده است


عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای رقابت با اشاره به عرضه خودرو در بورس کالا، خاطرنشان کرد: هنوز نمی‌دانیم، کمیته تصمیم نهایی خود را اعلام می‌کند سپس شورا نظر خود را اعلام خواهد کرد.

محبی نجم آبادی افزود: دو مسئله از ابتدا برای ما سوال بود؛ یکی به قیمت تمام شده از سوی خودروسازان تردید داریم و معتقدیم که قیمت اولیه باید با دقت بیشتری اعلام شود و یکی هم اینکه مابه‌التفاوت قیمت تمام شده با قیمت پایه که در فضای انحصاری بورس با این درصد بالا نباید به جیب خودروساز برود. این مبلغ باید به جیب مردم برود.

وی درمورد کاهش قیمت برخی خودروها در بازار آزاد پس از عرضه در بورس کالا، گفت: همه تلاش دولت و مجلس برای تعادل در قیمت‌هاست. برای سال آینده مبلغ دو میلیارد دلار برای واردات در نظر گرفته شده که همه برای تنظیم بازار است. مردم ما حق شان نیست که اینقدر گران خودرو بخرند. در این راستا، هر کارشناسی که نظر مثبتی دارد، بفرماید. ما هم از هر نظر مثبتی که به نفع مردم باشد استقبال و دفاع می‌کنیم.


بیشتر بخوانید: شورای رقابت اختیار قانونی لغو عرضه خودرو در بورس کالا را ندارد


این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنده هم معقتدم که این راهکار خوبی است، اما دعوا بر سر سود کلانی است که خودروساز در فضای انحصاری می‌برد. این، برخلاف قانون سیاست کلی اصل 44 است. اگر دوران مصوبه سران قوا زمانش تمام شده، قانون به حالت سابق برمی‌گردد و شورای رقابت باید نظرش را بدهد.

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای رقابت افزود: من به عنوان یک شخص معتقدم که خودرو باید در بورس عرضه شود، اما با آن راهکاری که در حال تعریف آن هستیم. نباید خودروسازی که در فضای انحصاری قرار دارد را تشویق کنیم تا درصد بالایی را به خودش اختصاص بدهد.

محبی نجم آبادی یادآور شد: امروز جلسه شورای رقابت برگزار می‎‌شود. طی روزهای آینده، کمیته نظر خود را اعلام می‌کند و شورا بر اساس آن رای گیری خواهد کرد.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست − 18 =

هادی پنجشنبه , 25 خرداد 1402 - 8:43

با سلام و خدا قوت خدمت کارکنان محترم شورای رقابت و کارکنان محترم سامانه یکپارچه خودرو که با درایت جلو رانت و فساد در بازار خودرو را گرفته‌اند. ????????

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان