شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
کد خبر : 79531

برنامه تجلی برای عرضه اولیه زیر مجموعه در بورس

برنامه تجلی برای عرضه اولیه زیر مجموعه در بورس
مدیرعامل تجلی توسعه معادن و فلزات از برنامه عرضه اولیه شرکت معدنکار باختر و افزایش سرمایه حدود ۶۰ درصدی از آورده نقدی خبر داد.

به گزارش شهر بورس، نشست خبری شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات جهت بررسی آخرین وضعیت عملکردی تجلی و فعالیت شرکت معدنکار باختر به عنوان زیرمجموعه 40 درصدی با حضور مرتضی علی اکبری مدیرعامل تجلی، رضا هاشمی عضو هیات مدیره شرکت صبا نور، مسعود بابایی عضو هیات مدیره شرکت معدنکار باختر و نادر گلشنی نسب مدیر امور معادن و اکتشافات تجلی برگزار شد.

بر اساس این گزارش، مرتضی علی اکبری مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات با اشاره به نحوه خرید 40 درصد از سهام شرکت معدنکار باختر گفت: تجلی طی سال گذشته با شرکت صبانور به عنوان سهامدار عمده معدنکار باختر وارد مذاکره و 40 درصد سهم اشخاص حقیقی را به شرط امکان افزایش سرمایه خریداری کرد. سرمایه این شرکت پس از قرار گرفتن تجلی در ترکیب سهامداری از 166 به 800 میلیارد تومان رسید و صرف خرید ماشین آلات معدنی جدید شد.

وی افزود: معدنکار باختر در مناقصه عملیات معدنکاری در معدن جانجا در سیستان و بلوچستان برنده شد و در مرحله انعقاد قرارداد است. حجم معدنکاری در این قرارداد در مرحله اول 20 میلیون تن و ارزش این قرارداد 1.78 هزار میلیارد تومان است. حجم معدنکاری در مراحل بعد به 40 میلیون تن نیز افزایش خواهد یافت. مرحله اول در مدت زمان سه ساله صورت می گیرد.

این مقام مسئول ادامه داد: قبل از خرید سهام شرکت معدنکار باختر توسط تجلی، پیشرفت هایی برای ورود به بورس انجام شده بود اما محدودیت هایی وجود داشت که با برطرف شدن آنها و ادامه مسیر ، انتظار می رود این شرکت در اواخر نیمه نخست سال جاری عرضه اولیه شود. با توجه به برآورد سود 70 میلیارد تومانی طی سال 1401 و سودآوری این شرکت در سال های آینده، عرضه اولیه سهام معدنکار باختر آثار مطلوبی برای تجلی و صبانور خواهد داشت.


پیش بینی بورس فردا 29 فروردین 1402


علی اکبری از برنامه افزایش سرمایه تجلی در نیمه دوم سال جاری به منظور تامین مالی پروژه‌ها از محل آورده نقدی سهامداران خبر داد و گفت: میزان این افزایش سرمایه حدود 50 درصد سرمایه فعلی و مبلغ این تامین مالی نیز بین حدود 3.7 هزار میلیارد تومان برآورد شده است. همچنین هزار میلیارد تومان اوراق هم پس از اخذ موافقت ها در نیمه اول سال منتشر می شود.

وی با بیان اینکه پرتفوی تجلی روندی منفی داشت اما اکنون به ارزش این پرتفوی 400 میلیارد تومان افزوده شده، اضافه کرد: این سبد بر حسب نیاز به فروش خواهد رسید و صرف سرمایه گذاری ها خواهد شد. تجلی اکنون 24 معدن با محدوده 1637 میلیون مترمکعب و 16 شرکت در اختیار دارد. شرکت داری 5 معدن لیتیوم بوده و مجموعا دارای 12 معدن نادر خاکی است.

علی اکبری ادامه داد: تجلی دارای بزرگترین محدوده های معادن لیتیوم بوده و بر اساس اهداف کلان به معادن لیتیوم ورود پیدا کرده است. یکی از معادن با ظرفیت 8.5 میلیون تن لیتیوم در همدان وجود دارد که تجلی خواهان اخذ مالکیت و حضور در آن است. عیار معادن لیتیوم در حد بسیار مطلوب قرار دارد.

با توجه به چشم انداز مطلوب سرمایه‌گذاری در مواد نادر خاکی و جایگزینی با درآمدهای نفتی، تجلی مصمم به ورود این حوزه بوده و سرمایه‌گذاری های خاصی نیز تدوین و برنامه ریزی شده است. برای شناسایی و تعیین عیار محصولات معادن با آزمایشگاه های خارج همچون بلژیک و کانادا مذاکره و قراردادهایی منعقد شده است.

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − دوازده =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان