شهربورس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
کد خبر : 7241

بازگشایی منفی نمادهای پالایشگاهی/ بورس دوباره به رنگ سرخ درآمد

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، در پایان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل با رشدی 9 هزار و 600 واحدی و قرار گرفتن در سطح یک میلیون و 825 هزار واحدی به کار خود خاتمه داد. رشد 0.5 درصدی شاخص کل در حالی در پایان معاملات امروز به ثبت رسید که شاخص کل هم‌وزن

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، در پایان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل با رشدی 9 هزار و 600 واحدی و قرار گرفتن در سطح یک میلیون و 825 هزار واحدی به کار خود خاتمه داد.

رشد 0.5 درصدی شاخص کل در حالی در پایان معاملات امروز به ثبت رسید که شاخص کل هم‌وزن نیز 0.76 درصد رشد کرد.

بیشتر بخوانید:
رشد ۳۹ هزار واحدی شاخص کل

رشد 0.5 درصدی شاخص کل بورس در حالی رخ داد که در میانه معاملات جلسه اول بورس شاخص کل توانسته بود بیش از 2 درصد رشد را به ثبت برساند.

معاملات امروز اگر چه با روندی مثبت و سبزپوشی و صف خرید اکثر نمادهای بزرگ نوبت اول آغاز شد اما در ادامه و با گذشت زمان معاملات، فشار عرضه در بسیاری از نمادها موجب شد تا صف‌های خرید عرضه شده و بازار به حالت متعادل‌تری برسد.

این فشار عرضه در نیمه دوم معاملات بورس نیز ادامه داشت و نمادهای شاخص‌ساز فولاد، فملی و شستا همگی در محدوده منفی معامله شدند.

پالایشی‌ها همچنان در صف فروش

همچنین بازگشایی نمادهای پالایشگاهی در محدوده منفی نیز بر شدت منفی شدن بازار افزود تا در نهایت رشد 40 هزار واحدی شاخص به کمتر از 10 هزار واحد تقلیل یابد.

بیشتر بخوانید:
اصلاح بورس واقعا تمام شد؟

در پایان معاملات امروز بیش از 12 میلیون و 164 هزار سهم پس از 2 میلیون و 139 هزار معامله داد و ستد شد که ارزش کل معاملات آنها 19 هزار و 350 میلیارد تومان بود.

با احتساب معاملات فرابورس نیز ارزش کل بازار حدود 30 هزار میلیارد تومان برآورد شد که در روزهای اخیر بی‌سابقه بوده است.

نماد فارس با تاثیر مثبت 5 هزار واحدی تاثیرگذارترین نماد امروز بورس بود، و سه نماد فملی، شپنا و شتران نیز هر کدام بیش از 2 هزار واحد تاثیر منفی بر شاخص کل داشتند.

در میان گروه‌های صنعتی نیز گروه چندرشته‌ای با بیش از 2 هزار و 760 میلیارد تومان و گروه خودرویی با 2 هزار و 691 میلیاردتومان بیشترین ارزش معاملات را به نام خود ثبت کردند.

نمادهای شستا، ثشاهد و خودرو نیز بیشترین ارزش معاملات امروز بازار سهام را به خود اختصاص دادند.

بازار سهام امروز در حالی به معاملات خود پایان داد که امروز عرضه اولیه نماد «گدنا» در فرابورس انجام شد.

نمادی که ثبت سفارش آن تا ساعت 17 ادامه دارد. با وجود عملکرد ضعیف بورس در نیمه دوم معاملات امروز، حجم بالای معاملات به عنوان نکته مثبتی در بازار امروز همچنان سهامداران را به آینده بورس امیدوار کرده است.

بیشتر بخوانید:
اولین واکنش رئیس بورس به اصلاح ۵ روزه شاخص

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × 5 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان