شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۷
کد خبر : 5916

بازدهی شاخص هم وزن نصف شاخص کل بورس!

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، در تیر ماه اگر چه شاخص کل بورس بیش از ۵۰ درصد (۵۰٫۸ درصد) رشد داشته است، اما نگاهی به شاخص کل هم وزن نشان می‌دهد که بازدهی کل بازار به اندازه شاخص کل نبوده است. در یک ماه گذشته شاخص کل هم وزن کمتر از نصف شاخص کل

به گزارش پایگاه خبری شهر بورس، در تیر ماه اگر چه شاخص کل بورس بیش از ۵۰ درصد (۵۰٫۸ درصد) رشد داشته است، اما نگاهی به شاخص کل هم وزن نشان می‌دهد که بازدهی کل بازار به اندازه شاخص کل نبوده است.

در یک ماه گذشته شاخص کل هم وزن کمتر از نصف شاخص کل بازدهی داشته و توانسته رشدی ۲۳٫۷ درصدی را به ثبت برساند.

بیشتر بخوانید:
رمزگشایی از اصطلاح جدید بورس/ شاخص دولت – شاخص ملت یعنی چه؟

با وجود این، در این بازار رو به رشد، نمادهایی نیز بودند که توانستند رشدی بسیار بیشتر از شاخص کل داشته باشند و البته نمادهایی نیز بوده‌اند که بیش از ۲۰ درصد به سهامدارن‌شان ضرر زده‌اند.

در ماهی که اکثر نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز وضعیت خوبی داشتند، یک نماد سیمانی عنوان پربازده‌ترین نماد بازار را به نام خود ثبت کرد.

بیشتر بخوانید:
منفی پنهانِ شاخص در ابتکار چند سهم تاثیرگذار

نمادهای پربازدید

سیمان خزر (سخزر) که در یکسال اخیر حدود ۱۶۰۰ درصد بازدهی داشته است، در تیرماه توانسته رشدی ۱۷۷ درصدی را به ثبت برساند.

بعد از این نماد نیز کگهر (سنگ‌آهن ایران‌زمین) بوده که با احتساب افزایش سرمایه ۱۰۳ درصدی بیش از ۱۳۹ درصد بازدهی داشته است.

نماد شتران و خپارس نیز رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص دادند و پترول که بعد از حدود دو ماه بازگشایی ۱۰۰ درصدی را به ثبت رساند پنجمین نماد پربازده بورس در تیرماه بود.

بیشتر بخوانید:
پیش بینی شاخص ۲.۲ میلیونی با ادامه ورود نقدینگی

از سوی دیگر، در میان نمادهای زیان‌ده رتبه نخست در اختیار تکمبا قرار دارد که در تیرماه زیانی ۳۱ درصدی به سهامدارانش زده است و پس از آن تلیسه، فاما، زمگسا و زگلدشت رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.

نکته جالب در فهرست نمادهای زیانده، حضور نمادهای کشاورزی و برخی نمادهای دارویی در میان آنهاست که نشان از عملکرد ضعیف این دو گروه در اولین ماه تابستان است.

در مجموع در تیرماه ۲۰۰ سهم از ۶۵۵ سهم بازار بازدهی منفی داشتند که حاکی از این موضوع است که رشد بازار سهام در این ماه اصلا یکنواخت نبوده است.

منبع: تجارت نیوز

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 3 =

پراپ تریدینگ

کمان