شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶
کد خبر : 3538

بازارهای جهانی در روند نزولی ناشی از موج دوم کرونا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، در حالی که ترس از سرایت موج دوم کرونا ویروس به کشورهای جهان موجب عقب نشینی سرمایه گذاران از بازارها شده، اوراق قرضه دولت آلمان به عنوان یکی از دارایی های با پشتوانه، با اقبال زیادی رو به رو شده است. شیوع موج دوم کرونا ویروس در برخی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، در حالی که ترس از سرایت موج دوم کرونا ویروس به کشورهای جهان موجب عقب نشینی سرمایه گذاران از بازارها شده، اوراق قرضه دولت آلمان به عنوان یکی از دارایی های با پشتوانه، با اقبال زیادی رو به رو شده است.

شیوع موج دوم کرونا ویروس در برخی از کشورهای جهان شایع شده است در حالی که پکن نیز اعلام کرده است امروز، وارد دومین روزی شده است که تعداد مبتلایان این ویروس، رکورد جدیدی داشته است و افزایش میزان بیماران بستری در برخی ایالت های آمریکا نیز افزایش پیدا کرده است.

استفان اکولو، تحلیل گر بازار دارایی در موسسه مالی تی اف اس در این خصوص اظهار داشت: اگر دوباره میزان مبتلایان در کشورها افزایش پیدا کند سهامداران از بازارهای سرمایه گریزان شده و فصل تازه ای از رکود اقتصادی آغاز می شود .

وی ادامه داد: بازارها در حال حاضر با پیش بینی های مثبت در حال حرکت هستند اما به عقیده من به زودی موج دوم ویروس کرونا موجب ایجاد وقفه در این روند مثبت خواهد شد.

به این ترتیب، در بازارهای اروپایی شاخص یورواستاکس با افت ۲.۵ درصدی همراه شد و در بازار آسیا نیز شاخص نیکی ژاپن با روند منفی ۳.۵ درصدی رو به رو شد و کاسپی کره جنوبی هم ۴.۸ درصد افت کرد.

در بازار کالا هم، قیمت آتی نفت برنت با کاهش ۲.۷ درصدی به هر بشکه ۳۷دلار و ۶۹ سنت رسید و قیمت آتی نفت وست تگزاس هم با کاهش ۴.۱ درصدی هر بشکه ۳۴ دلار و ۷۸ سنت دست به دست شد.

عربستان به دنبال تسلط مجدد بر بازار نفت است و بدین منظور تنها یک روز پس از توافق تمدید محدودیت عرضه اوپک پلاس قیمت نفت خود (Arab Light) را برای مشتریان به میزان قابل توجهی افزایش داده است. اثر این موضوع در بازار طی هفته های آتی مشخص می شود

بر این اساس، موسسه بیکرهیوز میگوید که تعداد حلقه چاه نفت آمریکا در هفته گذشته و برای سیزدهمین هفته به میزان ۷ حلقه کاهش و به زیر ۲۰۰ حلقه رسیده است.

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 − 9 =

پراپ تریدینگ

کمان