شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۶
کد خبر : 3357

همزمان با رشد چهل هزار واحدی شاخص بورس؛

انتظار شاخص یک میلیون و 600 واحدی در آینده نزدیک

انتظار شاخص یک میلیون و 600 واحدی در آینده نزدیک
بسیاری از مردم عادی که سر رشته‌ای از بازار بورس ندارند وارد این بازار شده و سرمایه‌های خرد و گاها کلان خود را به آن تزریق کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، شاخص کل بورس امروز بیش از 40هزار واحد رشد داشت و این خبر بسیار خوبی برای سهام داران است. بازار سرمایه مدتی است با حمایت‌های دولتی و تبلیغات سینه به سینه، به محلی جذاب برای سرمایه‌های خرد تبدیل شده است. در دو ماه گذشته چندین هزار کدبورسی جدید به بازار سرمایه اضافه شده و حجم پول وارد شده به بازار بورس نسبت به سال‌های قبل رشد چشم گیری داشته است.

بسیاری از مردم عادی که سر رشته‌ای از بازار بورس ندارند وارد این بازار شده و سرمایه‌های خرد و گاها کلان خود را به آن تزریق کرده‌اند. در سه ماه گذشته روند بازار و شاخص کل بورس تقریبا مثبت بوده است.

شاید یکی از دلایل اقبال میلیونی به این بازار، همین مثبت بودنش باشد اما این تمام ماجرا نیست. آنهایی که در دو ماه گذشته وارد بورس شده‌اند، یک جهش و ریزش اساسی را شاهد بودند. جهشی که شاخص کل را به بیش از یک میلیون و 50 هزار واحد رساند و ریزشی که این شاخص بی سابقه را به زیر 914 هزار واحد رساند و نوسانی 140 هزار واحدی را برای سهام داران به یادگار گذاشت.

بورس همین است. سهام داری در بورس نیازمند صبر و حوصله‌ای است که شاید بسیاری از آنهایی که تازه کار هستند تجربه آن را نداشته باشند. صاحب نظران بازار سرمایه یکی از دلایل ریزش‌های هفته‌های گذشته را هیجانی بودن بازار دانسته بودند.

در بازاری که یکی از سهام هایش عرض دو و نیم ساعت از صف خرید 8 میلیون سهمی به صف فروش 4.5 میلیون سهمی تغییر کند، بازار پر ریسکی محسوب می شود که سرمایه گذاری در آن اندکی تامل برانگیز است.

هرچند برخی دیگر از تحلیلگران این هیجانات را به نفع بازار سرمایه دانسته و آن را تثبیت بورس نامیده‌اند اما در همین مدت کوتاه برخی از مردم که دانش چندانی از بورس نداشتند متضرر از این بازار بیرون آمدند.

اما جهش چهل هزار واحدی امروز نوید بخش اوضاع خوب برای بازار بورس است. محمد راوند، تحلیلگر و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با آناج، در این باره می‌گوید: شاخص کل بورس که به نوعی دماسنج بازار است بعد از دوبار تلاش از مقاومت روانی یک میلیون واحد عبور کرد و رکورد جدیدی به ثبت رساند و در صورت ادامه دار بودن رشد و نبود مقاومت و مانع خاص بر سر راه خود، هدف‌های 1/4، 1/6 و حتی 2 میلیون واحدی را در میان مدت و بلند مدت محقق سازد.

وی می‌افزاید: درجا زدن بازار بر روی مقاومت شکسته شده و اصلاح زمانی میتواند سهام داران را به آینده بازار امیدوار کند. البته نباید انتظار رشد یک شبه را داشته باشیم.

حبابی بودن بازار بورس یکی دیگر از سخنانی است که مخالفین این بازار از آن حرف میزنند. راوند در این خصوص تاکید دارد: افرادی که میگویند رشد بورس حباب است یا از گزارش های شرکت‌ها اطلاعی ندارند و یا مبنای محاسبه ارزشان به نرخ دلار جهانگیری است! هرچند در مسیر یک رودخانه قدرتمند حرکت گل و لای نیز میان آب طبیعی است و نباید آن گل و لای باعث زیر سوال بردن حرکت کل آب رودخانه شود!

تحلیلگر بازار بورس میگوید: بورس ایران نیز همانند سایر بورس های دنیا فرازو فرود دارد و نباید انتظار داشت که مسیر مستقیم و بدون ناهمواری در پیش داشته باشیم.

برخی از مردم در حال حاضر با وسوسه سودهای چند صد درصدی به بازار سرمایه آمده اند. نکته مهمی که این افراد باید رعایت کنند آن است که درصورت مبتدی بودن، نباید تمام سرمایه خود را در این بازار هزینه کنند. طمع و انتظار سودهای وسوسه برانگیز جایی در این بازار ندارد بلکه آگاهی و سرمایه گذاری با واسطه (انواع صندوق‌ها)از جمله اقدامات ابتدایی برای سرمایه گذاری در این بازار است.

منبع: آناج

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × یک =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان