شهربورس
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰
کد خبر : 2527

امکان مشاهده دارایی سهام عدالت از ۸خرداد

فقیهی گفت: افرادی که می خواهند مالکیت سهام خود را برعهده گرفته و در آینده آن را به فروش برسانند بایستی حتما کد بورسی خود را فعال کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، حسین فقیهی با بیان اینکه افرادی که قصد خرید سهام جدید در بازار سرمایه را ندارند در خصوص آزادسازی نباید کار خاصی انجام دهند، گفت: افرادی که به دنبال آن هستند که مالکیت سهام خود را برعهده گرفته و در آینده آن را به فروش برسانند بایستی حتما کد بورسی خود را فعال کنند.

وی گفت: افرادی که قصد فروش سهام عدالت خود را دارند باید به سایت se.mefa.ir lv مراجعه کنند و اگر قصد تملک مستقیم سهام را دارند باید گزینه مربوطه را انتخاب کنند. در غیر این صورت مشمولان بایستی شماره تلفن همراه خود را به روزرسانی و تایید کنند تا هفته‌های آینده اطلاعات لازم از طریق ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت به اطلاع آنها رسانده شود.

برای چه کسانی کد بورسی صادر شد؟

این مقام مسئول تاکید کرد : برای ۳۵ میلیون نفر از سهامداران عدالت که مشخصات هویتی قابل تایید در سازمان ثبت احوال و شماره شبای صحیح را به سازمان خصوصی‌سازی ارائه کردند کد بورسی صادر شده است.

وی افزود: فعلا دارایی از جنس سهام در این کدهای بورسی نیست و از هشتم خردادماه سالجاری مراحل تخصیص دارایی سهام به مشمولان سهام عدالت انجام خواهد شد.

به گفته فقیهی حجم گسترده ورود مردم و سهامداران عدالت به بازار بورس زیرساخت‌های فنی کشور را متحول خواهد کرد که این یک فرصت تاریخی برای فضای کسب و کار کشور خواهد بود.

وی افزود: از دو سال قبل تحول زیرساخت‌ها در حوزه فنی بازار سرمایه آغاز شده تا استیفای حقوق مشمولان سهام عدالت در بورس به طور کامل انجام شود.

سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت با بیان اینکه تعداد مراکز احراز هویت به بیش از ۲ هزار مرکز ارتقا یافته است، گفت: علاوه بر مراکز احراز هویت قبلی (دفاتر پیشخوان)شعب بانک‌های شهر، ملل، پارسیان و آینده آماده خدمت‌رسانی در حوزه احراز هویت متقاضیان ورود به بازار سرمایه خواهند بود.

احراز هویت الکترونیکی سجام از این هفته

فقیهی ادامه داد: همچنین به زودی تمام شعب بانک‌های ملی و سپه نیز ارائه خدمات احراز هویت را پوشش خواهند داد. از سوی دیگر از این هفته احراز هویت الکترونیکی متقاضیان ورود بازار سرمایه عملیاتی می‌شود.

رئیس شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با بیان اینکه سهام عدالت برای نفروختن و نگه داشتن است، گفت: بعد از هشتم خردادماه و مشخص شدن لیست افرادی که قصد مدیریت مستقیم سهام خود را دارند به مشمولان اعلام می‌شود که فرایند دسترسی به میزان دارایی، ارزش روزانه، اعمال رای، حضور در مجامع به چه شکل خواهد بود البته این اطلاعات به صورت مرحله‌ای اعلام خواهد شد.

منبع: تسنیم

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 − 12 =

پراپ تریدینگ

کمان