شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ تیر ۱۳۹۹ - ۹:۲۲
کد خبر : 3624

ارزش امروز صندوق دارا یکم/ نخستین صندوق ETF چقدر می‌ارزد؟

بازده نخستین صندوق سرمایه‌گذاری دولتی (ETF) موسوم به «دارا یکم» تا پایان معاملات روز گذشته با رشد ۴/ ۱۱۳درصدی همراه شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، قرار است از امروز دارایی صاحبان صندوق دارا یکم در سبد بورسی آنها نمایش داده شود تا از روز چهارم بتوانند امکان معامله آن را در بازار سهام داشته باشند. اما طبق آخرین محاسبات، ارزش نخستین صندوق ETF چقدر است؟

بازده نخستین صندوق سرمایه‌گذاری دولتی (ETF) موسوم به «دارا یکم» تا پایان معاملات روز گذشته با رشد ۴/ ۱۱۳درصدی همراه شده است.

بر این اساس طبق محاسبات دنیای اقتصاد، تا روز شنبه ۳۱ خرداد امسال خالص ارزش دارایی (NAV) صندوق دارایکم به ۴میلیون و ۲۶۷هزار تومان رسیده است.

بررسی‌های بیشتر نشان می‌دهد در حالی سرمایه‌گذاران اقدام به خرید هر واحد صندوق سرمایه‌گذاری دارا یکم به قیمت ۲ میلیون تومان کرده‌ بودند که در حال حاضر هر واحد مزبور با رشد ۱۱۳درصدی قیمت به ارزش ۴میلیون و ۲۶۷ هزار تومان افزایش یافته است. البته همواره فعالان بازار سرمایه بر ارزندگی این صندوق تاکید داشته و معتقدند ارزش این صندوق می‌تواند همچنان صعودی باشد.نگاهی به سهام گنجانده شده در سبد صندوق دارایکم نشان می‌دهد بانک تجارت با ۴۲۰۲ سهم، بیشترین حجم را در این صندوق دارد. در ادامه نیز ۳۳۷۴سهم بانک صادرات در پرتفوی این صندوق قرار دارد و بانک ملت نیز ۹۶۴سهم در این صندوق دارد.

دو شرکت بیمه البرز و بیمه اتکایی امین نیز هر کدام به ترتیب ۷۵ و ۴۹ سهم در صندوق مزبور دارند. بر این اساس از آغاز پذیره‌نویسی واحدهای مزبور یعنی ۱۴اردیبشهت‌ تا پایان خرداد، هر سهم «وتجارت» موجود در پرتفوی این صندوق رشد ۱۳۷درصدی قیمت، «وبصادر» رشد ۱۲۳درصدی و «وبملت» رشد ۱۲۵درصدی قیمت را تجربه‌کرده‌اند. همچنین هر سهم «البرز» نیز در این بازه زمانی با رشد قیمت ۱۰۵درصدی و هر سهم «اتکام» نیز با صعود قیمتی ۳/ ۴۵درصدی همراه شدند. (البته باید یادآور شد که قیمت‌های مزبور در روز ۱۴اردیبهشت با تخفیف ۳۰درصدی هر سهم در قیمت تابلوی بورس محاسبه شده است.)

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 + 17 =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان