شهربورس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
کد خبر : 3378

ادامه افت دلار و طلای جهانی در هفته جدید میلادی

افت صادرات چین کمتر از میزان مورد انتظار بود، ارزش دلار نیوزیلند و استرالیا به بالاترین سطح از ژانویه ۲۰۲۰ در برابر دلار آمریکا رسیدند.

به گزاش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، پس از آنکه داده‌ها در چین نشان داد، افت صادرات این کشور کمتر از میزان مورد انتظار بود، ارزش دلار نیوزیلند و استرالیا به بالاترین سطح از ژانویه ۲۰۲۰ در برابر دلار آمریکا رسیدند.

در مقابل اما ارزش دلار در برابر ین ژاپن به بالاترین سطح دو ماه اخیر رسید. از مهم‌ترین دلایل این رشد می‌توان به نرخ بازدهی اوراق قرضه بلندمدت اشاره کرد. در عین حال، نشست دو روزه فدرال‌رزو قرار است روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار شود.

به‌گفته تحلیلگران، امیدواری به بهبود وضعیت اقتصادی موجب شد کامودیتی‎ها و ارزهای کالایی در برابر دلار رشد کنند، اما ین در این میان یک استثنا محسوب می‌شود.

نرخ برابری جفت‌ارز دلار به ین، به بازدهی اوراق قرضه وابسته است. هر دلار آمریکا در معاملات روز دوشنبه به‌ازای ۱۰۹٫۴۹ ین مبادله شد.

شاخص دلار که نرخ برابری آن را در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌کند، امروز در سطح ۹۶٫۹۰ واحد قرار گرفت.

هر دلار استرالیا در معاملات بازارهای آسیایی روز دوشنبه، به‌ازای ۰٫۶۹۷۱ دلار مبادله‌ شد و پوند انگلیس هم به ۱٫۲۷۰۵ دلار رسید.

کاهش تقاضا برای دارایی‌های امن، افت قیمت جهانی طلا را هم به‌دنبال داشت.

هر اونس طلا در ساعات ابتدایی معاملات امروز به هزار و ۶۸۲ دلار و ۵۷ سنت رسید.

گزارش‌ها نشان می‌دهد، موجودی اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان محسوب می‌شود، روز جمعه با ۰٫۴ درصد افت به ۱۱۲۸٫۱۱ تن رسیده است.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار − سه =

پراپ تریدینگ

کمان