شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴
کد خبر : 76575

احد عظیم زاده عضو جدید هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز کیست؟ + بیوگرافی

احد عظیم زاده عضو جدید هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز کیست؟ + بیوگرافی

با برگزاری انتخابات اتاق بازرگانی، عظیم زاده به اتاق راه یافت؛ احد عظیم زاده عضو جدید هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز کیست؟

شهر بورس – بهرام توپچی پور: نتایج دهمین دوره انتخابات اتاق‌های سراسر کشور روز گذشته اعلام شد و منتخبین اتاق بازرگانی تبریز نیز مشخص شد که در این بین نام احد عظیم زاده نیز دیده می‌شود. اما احد عظیم زاده عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز کیست؟


بیشتر بخوانید: نتایج انتخابات اتاق بازرگانی تبریز مشخص شد


احد عظیم زاده عضو جدید هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز کیست؟ + بیوگرافی

بیوگرافی احد عظیم زاده عضو جدید هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز

احد عظیم زاده عضو جدید هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز بزرگ‌ترین تاجر فرش ایرانی و یکی از صادرکنندگان میلیاردر ایران در زمینه صادرات فرش دستباف است.

این کارآفرین و ثروتمند بزرگ ایرانی سال‌هاست که صاحب برند عظیم زاده یکی از اولین برندهای تولید فرش دستباف ایرانی است.

او در این زمینه به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرده است.

در این مقاله از دانشگاه کسب و کار تصمیم داریم تا به بررسی مسیر موفقیت احد عظیم زاده بپردازیم. همچنین بخشی از داستان زندگی او را بیان کنیم.

جالب است بدانید که احد عظیم زاده به گفته خودش از صفر و حتی زیر صفر تجارت و کسب و کار خود را آغاز کرد.

او در شرایط نابسامان خانوادگی رشد کرد؛ اما اکنون به یکی از ثروتمندترین و بزرگ‌ترین کارآفرینان کشور تبدیل شده است.

احد عظیم زاده عضو جدید هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز کیست؟

احد عظیم زاده عضو جدید هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز کیست؟

احد عظیم زاده عضو جدید هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز کیست؟

احد عظیم زاده را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین و موفق‌ترین صادرکنندگان و کارآفرینان کشور دانست.

او صاحب برند عظیم زاده است. برندی که سال‌هاست در زمینه فرش دستباف ایرانی فعالیت می‌کند و یکی از باکیفیت‌ترین برندهای فرش دستباف ایرانی در جهان است.

جالب است بدانید که عظیم زاده در این زمینه جوایز بسیاری در سطح ایران و جهان دریافت کرده است.

او موفقیت‌های بسیاری در حوزه کسب و کار و کارآفرینی به دست آورده است.

عظیم زاده علاوه بر فعالیت در حوزه صادرات فرش به نقاط مختلف جهان، در زمینه‌های مختلف دیگری از جمله ساخت بزرگ‌ترین و مجهزترین هتل کشور نیز فعالیت داشته است.

طبق بیان خود او کارآفرینی مهم‌ترین دغدغه‌اش است. حالا با گذشت سال‌های طولانی و رسیدن او به ثروتی هنگفت دیگر پول نمی‌تواند او را به اهدافش برساند و ثروت او را راضی نمی‌کند.

عظیم زاده بیان می‌کند که دغدغه اصلی‌اش در این سال‌ها از کسب ثروت به کارآفرینی و ایجاد اشتغال تغییر کرده است.

حالا او توانسته برای افراد بسیاری کارآفرینی کند. احد عظیم زاده کار خود را از فرش بافی در یک روستای کوچک آغاز کرده و حالا فردی ثروتمند و موفق در صنعت فرش جهان است.

زندگی شخصی احد عظیم زاده

احد عظیم زاده در آذر ماه سال ۱۳۳۶ در روستای اسفنجان از توابع اسکوی استان آذربایجان شرقی متولد شد.

خانواده او در این روستا ساکن بودند و وضع مالی خوبی نداشتند. او هفت ساله بود که پدر خود را از دست داد.

همین مسئله نیز شرایط زندگی آن‌ها را بیش از پیش سخت کرد.

عظیم زاده به دلیل مشکلات مالی به سختی توانست درس بخواند. او مجبور بود در کنار آن به کار بپردازد تا مخارج خانواده‌اش تأمین شود.

وی از همان هفت سالگی شروع به بافتن قالی کرد و از همین راه برای خانواده نیز کسب درآمد می‌کرد.

او در آن سال‌ها به دلیل مشکلات مالی نتوانست به مدرسه برود و از ادامه تحصیل مانند دیگر کودکان هم سن و سال خود بازماند.

در سن ۱۳ سالگی بود که به طور جدی به کار قالی بافی می‌پرداخت.

روزها قالی می‌بافت و شب‌ها مشغول تحصیل بود. اوضاع مالی آن‌ها بسیار وخیم بود و او چاره‌ای جز این کار نداشت.

احد عظیم زاده در کودکی آرزوی خلبان شدن داشت. او دوست داشت یک خلبان موفق و پولدار شود و به این امید نیز به تحصیل می‌پرداخت.

رویای خلبانی او تحقق نیافت؛ اما توانست به تاجری موفق و یکی از ثروتمندترین افراد کشور تبدیل شود.

احد عظیم زاده عضو جدید هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز چگونه کار خود را آغاز کرد؟

عظیم زاده کار حرفه‌ای خود در زمینه قالی را با فروش پشتی و قالی‌های کوچک بافته شده توسط خودش شروع کرد.

او این قالی‌ها و پشتی‌ها را به دوش می‌کشید و از روستای اسفنجان به شهر می‌آورد تا آن‌ها را به فروش برساند.

شاید این کار همان صادرات فرش در ابعاد کوچک بود که عظیم زاده در آن سال‌ها به آن مشغول بود.

او در همان سال‌ها هم به صادرات فرش می‌پرداخت منتها این صادرات از روستای آن‌ها به شهرهای بزرگ اطراف اتفاق می‌افتاد.

احد عظیم زاده به مدت ۵ سال این کار را ادامه داد. در این مدت تلاش کرد تا بتواند پس اندازی برای توسعه کار خود دست و پا کند.

جالب است بدانید که عظیم زاده تنها تا سن ۱۸ سالگی توانست تحصیل خود را ادامه دهد. پس از آن به دلیل مسائل مالی و مشکلاتی که در مسیر او وجود داشت مجبور به ترک تحصیل شد.

از ۱۳ سالگی که کار فروش قالی‌ها را به صورت جدی آغاز کرده و شغل خود را به صورت حرفه‌ای تر دنبال کرد تا ۵ سال آینده یعنی سن ۱۸ سالگی‌اش توانست ۲۰ هزار تومان که در آن زمان پول کمی هم نبود پس انداز کند.

او تصمیم گرفت تا کارگاهی برای تولید قالی تأسیس کند و با سرمایه‌ای صد هزار تومانی که با کمی قرض و وام توانست آن را جور کند به این کار پرداخت.

عظیم زاده همیشه تأکید می‌کند که من با دست خالی کار خود را آغاز کردم و همواره دیگران را به ریسک پذیری و خطر کردن تشویق می‌کند.

عظیم زاده با پشتکار فراوان، قدرت ایده پردازی و اجرای ایده‌ها موفق شد به جایگاه کنونی‌اش برسد.

او به موفقیت می‌اندیشید، در مسیر رسیدن به آن تلاش کرد و توانست ایده‌های خود را به عمل برساند.

داستان سفر احد عظیم زاده به اروپا چه بود؟

مدتی پس از اینکه احد عظیم زاده کار کارگاه قالیبافی خود را آغاز کرد جرقه صادرات به ذهنش خطور کرد. در آن سال‌ها تاجران آلمانی بسیاری برای خرید فرش به ایران سفر می‌کردند.

همین امر منجر به ظهور ایده‌ای برای گسترش کسب و کار در ذهن عظیم زاده شد.

در همین راستا او تصمیم گرفت تا هر طور شده برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و اجرایی کردن ایده‌ صادراتش سفری را به آلمان برود تا بتواند با تاجران موفق آنجا در زمینه خرید و فروش فرش صحبت کند و به اصطلاح از چم و خم کار سر در بیاورد.

جالب است بدانید که این ایده درست در بحبوحه سال‌های انقلاب به ذهن او خطور کرد.

در آن زمان به مدت دو سال به ایرانی‌ها به سختی پاسپورت داده می‌شد.

همین مسئله کار را برای او سخت کرده بود. در نهایت عظیم زاده موفق شد تا ویزای کشور آلمان را بگیرد و طی مدت کوتاهی به این کشور سفر کند.

در آن سال‌ها آلمان یکی از مراکز اصلی خرید و فروش فرش در اروپا بود.

احد عظیم زاده عضو جدید هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز به دنبال برقراری ارتباط با تجار موفق و سرمایه گذاران این حوزه به این کشور سفر کرد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید عظیم زاده در این سفر خود به آلمان حتی آشنایی چندانی با زبان‌های خارجی نداشت و از طریق افرادی که در هتل و پانسیون او بودند موفق با صحبت با چند تاجر برجسته فرش شد.

عظیم زاده در اروپا به کسب اطلاعات در زمینه انواع فرش پرداخت و تلاش کرد تا بازار فروش فرش در آن کشورها را بررسی کند.

طبق پیشنهاد چند تاجر موفق تصمیم گرفت از آلمان برای چند روزی به سوئیس سفر کند. چرا که طبق گفته آن‌ها بسیاری از ثروتمندان برای خرید فرش به این کشور سفر می‌کردند.

فرش گرد چگونه متولد شد؟

همان‌طور که گفتیم احد عظیم زاده پس از سفری که به آلمان داشت، طبق توصیه برخی تاجران، تصمیم گرفت چند روزی از سفر خود به اروپا را در سوئیس بگذراند. در همین راستا راهی سوئیس شد.

در سوئیس موفق شد تا دیداری با چند سرمایه گذار موفق در حوزه فرش و قالی داشته باشد.

طی یکی از این دیدارها و توسط یکی از تاجران ایده‌ای به او پیشنهاد شد.

تاجر اروپایی به عظیم زاده پیشنهاد بافت قالی و فرش‌های گرد داد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید تا آن سال‌ها کسی در ایران فرش گرد نمی‌بافت و همین مسئله منجر شد تا ایده بافت فرش گرد بسیار مورد توجه قرار بگیرد و به عنوان یکی از نقاط قوت و کلیدهای موفقیت برند عظیم زاده از آن یاد شود.

تاجر اروپایی عنوان کرد که خریداران فرش‌ها در اروپا بسیار تمایل به خرید فرش‌های گرد دارند و اگر او بتواند این رویه را در پیش بگیرد می‌تواند بخش بزرگی از بازار فرش اروپا را تسخیر کند.

عظیم زاده مدتی بعد به ایران و به روستای اسفنجان بازگشت و تصمیم گرفت این بار قوی‌تر و مصمم‌تر از قبل به کار خود ادامه دهد، به کسب و کارش رونق ببخشد و ایده‌های جدیدی که به او پیشنهاد داده شده بود را اجرایی کند.

تأسیس کارگاه جدید

پس از اینکه به روستای خود برگشت تصمیم گرفت کارگاه خود را گسترش دهد. ساختمانی اجاره کرد و به صورت قسطی و نسیه چند دستگاه جدید به آن اضافه کرد.

او حتی نخ‌های ابریشم را نیز به صورت اقساط و نسیه تهیه کرد و ریسک پذیری را سر لوحه کار خود قرار داد و شاید راز موفقیت او در این مسیر همین بوده است.

عظیم زاده کار خود را با قدرت شروع کرد و چندی بعد موفق شد فرش‌های ابریشم گرد را روانه بازار کند.

این فرش‌ها در ابتدا به بازار شهرهای اطراف فرستاده شدند و پس از مدتی سر و کله تاجران آلمانی در روستای عظیم زاده یعنی اسفنجان پیدا شد.

این تاجران با دیدن این قالی‌های ابریشم گرد و کیفیت و ایده نوین آن‌ها تصمیم گرفتند تا تولید کننده آن‌ها را بیابند و در نهایت به عظیم زاده رسیدند.

ورود تاجران آلمانی به روستای اسفنجان را می‌توان آغاز موفقیت‌های عظیم زاده و شروع تجارت بزرگ فرش توسط او دانست.

سرمایه گذاران آلمانی با عظیم زاده قرارداد صادرات بستند و در همان سال ۶ میلیون به صورت نقد و ۶ میلیون به صورت چکی برای بعد از تحویل سفارش‌هایشان پرداخت کردند.

این مبالغ در آن سال‌ها مبالغ هنگفتی بودند و برای او موفقیتی بزرگ محسوب می‌شدند!

این شروع کار عظیم زاده در صادرات فرش و قالی‌هایش به بسیاری از کشورها از جمله آلمان، ایتالیا، بلژیک، انگلیس و بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی بود.

حالا پس از گذشت سال‌ها احد عظیم زاده یکی از ثروتمندترین افراد کشور و یکی از موفق‌ترین و شناخته‌شده‌ترین تاجران و صادر کنندگان فرش دستباف ایرانی است.

احد عظیم زاده به چه می اندیشد؟

احد عظیم زاده عضو جدید هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز درباره احساسش در این روزها این گونه می‌گوید: بسیار برایم پیش آمده که آدم‌ها از من می‌پرسند احساس و نگاهت نسبت به پول و مادیات دنیا چگونه است؟ و من در جواب آن‌ها می‌گویم که دیگر پول برای من راضی کننده نیست!

وی می افزاید: هدفی که در این روزها دارم کارآفرینی و کمک به هم نوع است. در پروژه هتلی که تأسیس کردم موفق شدم حدود ۶۰۰ نفر را مشغول به کار کنم و این موضوع حس خوبی به من می‌دهد.

این کارآفرین برجسته ادامه می‌دهد: درباره افتخاراتی که در زندگی کسب کردم می‌توانم از به دست آوردن تندیس الماس بزرگ‌ترین تاجر جهان، آن هم در دو سال مختلف بگویم. همچنین می‌توانم از سال‌های بسیاری که به عنوان بزرگ‌ترین صادر کننده فرش در کشورمان ایران شناخته می‌شدم صحبت کنم.

عظیم زاده یادآور می‌شود: اما باید به شما بگویم که هیچ کدام از این ها بزرگ‌ترین افتخار من نیست! آن چه که باعث می‌شود در این سال‌ها به خودم ببالم، یتیم نوازی است. بزرگ‌ترین افتخار من این است که من را به عنوان بزرگ‌ترین خیر نمونه در کشورمان معرفی کردند.

وی تصریح می‌کند: به خودم افتخار می‌کنم که در لیست صد کارآفرین برتر این مرز و بوم هستم. من به اشتغال‌زایی کردن برای جوانان بسیار علاقه‌مندم. بر این باور هستم که خداوند این بنده را وسیله‌ای قرار داده است برای خدمت رسانی به مردم.

احد عظیم زاده عضو جدید هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز می‌گوید: در حال حاضر ۱۰۷۰ کودک بی سرپرست را تحت حمایت خودم قرار داده‌ام. با خدای خودم عهد بستم که هر سال و تا زمان مرگم صد کودک دیگر را به آن اضافه کنم.

راز موفقیت احد عظیم زاده از زبان خودش

احد عظیم زاده درباره رمز و راز موفقیت خود این گونه سخن می‌گوید: این دست خداوند بود که باعث شد مهر کودکان بی سرپرست در دل من بیفتد. گاهی در دورهمی‌های مختلف به تاجرانی که از من راز موفقیتم را می‌پرسند، می‌گویم که شما پول را برای انجام چه کاری می‌خواهید؟

وی یادآور می شود: خداوند ما را وسیله قرار داده است تا آن را به نیازمندانش عطا کنیم. این وظیفه ماست که آن چه را خداوند به ما داده است بدون هیچ گونه منت و زیاد ببخشیم.

احد عظیم زاده عضو جدید هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز می‌افزاید: همیشه این موضوع را به همکارانم توصیه کرده‌ام. زندگی و موفقیت من از جایی زیر صفر شروع شد. به جوانان این کشور توصیه می‌کنم که همیشه با عقلشان تصمیم بگیرند و منطقی فکر کنند.

این کارآفرین برجبسته یادآور می‌شود: زندگی من به گونه‌ای نبوده است که یک شبه موفق شوم و افتخارات گوناگون را به دست آورم! من سال‌ها خاک خوردم و رنج‌های بسیاری را تحمل کردم. اثرات این سختی‌ها هنوز در وجود من هستند.

وی می‌گوید: امید جوانان همیشه باید خداوند و در مرحله بعد بازو و فکر خودشان باشد. اگر بخواهم فرمول خوشبختی را در یک جمله به آن‌ها بگویم، می‌گویم که تلاش، تلاش و تلاش کنید و در زندگی‌تان درستکار باشید.

برج‌های متل قو

احتمالاً شما هم نام هتل متل قو سلمان شهر یا قو الماس خاورمیانه را شنیده باشید.

ساختمان‌هایی مجلل که یکی از لوکس‌ترین و مجهزترین ساختمان‌های تجاری، اقامتی و فروشگاهی سطح کشور هستند.

شاید بسیاری از شما ندانید؛ اما مجلل‌ترین هتل کشور توسط احد عظیم زاده عضو جدید هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز ایده پردازی و ساخته شده است.

عظیم زاده پس از سال‌ها کار در زمینه صادرات فرش و سفر به کشورهای مختلف برای شرکت در جشنواره‌ها و فستیوال‌های مختلف و بازدید از هتل‌های مجلل سراسر جهان تصمیم گرفت تا سرمایه‌ گذاری‌ای در این زمینه در ایران انجام دهد.

یکی از دلایلی که عظیم زاده را به فکر سرمایه گذاری در این هتل مجلل انداخت کارآفرینی بود.

او معتقد است که دیگر پول او را راضی نمی‌کند و تصمیم دارد بیشتر فعالیت خود را در زمینه کارآفرینی هدایت کند.

عظیم زاده این هتل مجلل را با استفاده از بهترین مصالح خارجی که هر یک از آن‌ها را از بهترین تولید کنندگان جهان وارد کرده بود ساخت. هتل متل قو عظیم زاده را می‌توان مجلل‌ترین و مجهزترین هتل کشور دانست که با الگوبرداری از نمونه‌هایی از معروف‌ترین هتل‌های جهان ساخته شده است.

سه برج که بر روی هر یک از آن‌ها باند فرود هلی کوپتر تعبیه شده است.

کابین‌های آسانسور از طلای ۱۸ عیار ساخته شده است و سنگ برزیلی، شیشه بلژیکی، دستگیره در انگلیسی و تأسیسات آلمانی از جمله مصالح درجه یک استفاده شده در این پروژه هستند.

این پروژه شامل سه برج است که یکی از آن‌ها هتل اقامتی در ۳۵ طبقه شامل ۳۳۷ اتاق فوق العاده لوکس با تجهیزات کامل رفاهی و ۱۴ رویال سوئیت استثنائی است و دو برج دیگر مسکونی تجاری هستند.

از جمله دیگر امکانات این پروژه تجاری تفریحی می‌توان به رستوران آکواریوم، پارک آبی و شهربازی نیز اشاره کرد.

کارهای خداپسندانه احد عظیم زاده عضو جدید هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز

عظیم زاده یکی از بزرگ‌ترین خیرین کشور است. او کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست بسیاری را تحت پوشش مرکز خیریه خود قرار داده است.

به گفته خودش یکی از بزرگ‌ترین افتخاراتش لیاقت برای کمک به این کودکان و سرپرستی آن‌هاست.

جالب است بدانید که عظیم زاده در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ کودک بی‌سرپرست را تحت پوشش مالی خود قرار داده است و طبق گفته خودش هر سال ۱۰۰ کودک به این تعداد افزوده می‌شوند.

او همچنین وصیت کرده که پس از او نیز این مسیر ادامه پیدا کند و تا ۱۰ سال پس از مرگش نیز هر سال ۱۰۰ کودک به کودکان یتیم تحت پوشش خیریه او اضافه شود.

البته ادامه این مسیر پس از ۱۰ سال بر عهده فرزندان و وارثین اوست که طبق گفته عظیم زاده اگر لیاقت این مسیر را داشته باشند آن را ادامه می‌دهند!

حضور عظیم زاده در انتخابات اتاق بازرگانی تبریز

احد عظیم زاده عضو جدید هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز در سال 1401 تصمیم به حضور در انتخابات اتاق بازرگانی تبریز گرفت.

وی سرپرست گروهی با عنوان «ائتلافی برای شما» بود.

سایر اعضای این ائتلاف عبارت بودند از ،میر محمد پوراقدم شربیانی، سیروس علی اکبری، محمد کاظمی نژاد، علی اشرافی، غلامرضا باقری دیزج، عظیم دل آویز، محمود دریانی، عبداله قاری زاده، سیدحسن پروینی اسکوئی، خلیل وطن دوست، ابوالفتح ابراهیمی، علیرضا پورآقابالایی،، عبدالاحد جباری حق و محمدرضا جامبر صادقیان.

در پایان انتخابات، احد عظیم زاده توانست به اتاق بازرگانی تبریز راه یافته و عضو جدید هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز شد.


بیشتر بخوانید: ثبت نام 81 نامزد در انتخابات اتاق بازرگانی تبریز


افتخارات احد عظیم زاده عضو جدید هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز

افتخارات احد عظیم زاده عضو جدید هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز

عظیم زاده در حال حاضر بزرگ‌ترین صادرکننده فرش کشور است

احد عظیم زاده برای دو سال موفق به دریافت تندیس الماس بزرگ‌ترین بیزنس من جهان شده است

معرفی به عنوان یکی از بهترین تولید کنندگان فرش ایرانی در سال ۱۳۸۰ در کشور انگلستان با دریافت تندیس طلایی

دریافت عنوان خیر نمونه کشور در دو سال متوالی

قرار گیری در لیست ۱۰۰ نفر از کارآفرینان برتر کشور

صاحب برند فرش عظیم زاده به عنوان یکی از برترین برنده‌های فرش در جهان و اولین برند فرش ایرانی شناخته‌شده در جهان

تأسیس نمایشگاه فرش عظیم زاده در پاسداران تهران

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 + چهار =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان