شهربورس
تاریخ انتشار : جمعه ۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۴
کد خبر : 3100

آنالیز بازارها در هفته پایانی اردیبهشت؛ دلار پیشتاز شد

در هفته پایانی از اردیبهشت ماه سال جاری، فلزات طلایی روند صعودی را در پیش گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر بورس، در هفته پایانی از اردیبهشت ماه سال جاری، فلزات طلایی روند صعودی را در پیش گرفتند، از سوی دیگر قیمت دلار نیز با افزایش قابل توجهی همراه شد و تنها بازار سهام، بازار زیان‌ده این هفته بود.

دلار

بر اساس قیمت‌های اعلام شده صرافی ملی، اولین قیمت دلار در هفته جاری با کاهش ۵۰ تومانی نسبت به روز قبل در سطح ۱۵۸۰۰ تومان اعلام شد و در ادامه روند رو به رشد به خود گرفت.

دلار در هفته جاری توانست از مرز ۱۷ هزار تومان عبور کند و در مجموع در هفته پایانی اردیبهشت ماه امسال با رشد ۲٫۶ درصدی از ۱۵۸۵۰ تومان در ابتدای هفته به ۱۷۳۰۰ تومان در پایان هفته رسید.

بورس

بازار سهام که هفته گذشته با رشد بیش از ۴۰ هزار واحدی شاخص همراه شده بود، در هفته جاری تغییر روند داده و برای اولین بار در سال ۹۹ بازدهی هفتگی منفی را به ثبت رساند. در همین راستا، شاخص کل در هفته جاری، با افت بیش از ۳۰ هزار واحد، معادل سه درصد کاهش یافت و نتوانست در کانال یک میلیون واحدی باقی بماند.

نماگر شاخص بورس در آخرین روز کاری هفته جاری در سطح ۹۸۶ هزار و ۷۵۹ واحد قرار گرفت.

سکه و طلا

فلزات طلایی که هفته گذشته بازدهی قابل توجهی را کسب کرده بودند در هفته جاری نیز به این بازدهی دامن زده و پربازده‌ترین بازارهای هفته جاری شدند و صدر قرار گرفتند.

براساس داده‌های اقتباس شده از شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز تهران، در هفته مذکور قیمت طلا (۱۸ عیار) در بازار با رشد ۷٫۶ درصدی از ۶۸۴ هزار تومان در ابتدای هفته به ۷۳۶ هزار و ۷۰۰ تومان در پایان هفته رسید.

همچنین قیمت سکه (بهار آزادی) نیز با رشد ۷٫۳ درصدی همراه شد، به طوری که قیمت آن از شش میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در ابتدای هفته به هفت میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در پایان هفته رسید.

منبع: تجارت نیوز

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 + نه =

نیلی

کارگزاری بانک صادرات

کارگزاری بانک صادرات

پراپ تریدینگ

کمان