تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
زمان مطالعه: 5 دقیقه
کد خبر : 94368

رئیس سازمان بورس:

سامانه سهام عدالت متوفیان هفته آینده رونمایی می شود/ بورس متعادل خواهد شد

سامانه سهام عدالت متوفیان هفته آینده رونمایی می شود/ بورس متعادل خواهد شد
نشست خبری مجید عشقی با رسانه ها لحظاتی پیش آغاز شده است؛ این چهارمین نشست خبری رئیس سازمان بورس با رسانه‌ها به حساب می‌آید.

به گزارش شهر بورس، لحظاتی پیش چهارمین نشست خبری رئیس سازمان بورس با نمایندگان رسانه ها آغاز شد.

مجید عشقی در ابتدای نشست خبری امروز خود، ضمن خوش‌آمدگویی به خبرنگاران، اظهار داشت: دو سال قبل یک صف طولانی از شرکت های کارگزاری، سبدگردان و تامین سرمایه روی میز بود که الان درخواست مجوزهای آنها بررسی شده است. در حال حاضر صف ها تمام شده و تقاضاهای جدید می تواند بررسی شود.

امسال ۱۲ میلیون نفر سود رسوبی گرفتند

وی افزود: افکار جدید وارد صنعت شده و نوآوری های خوبی در قالب ابزارهای جدید معرفی می شوند. صدور مجوزها از درگاه صدور مجوز نیز در حال انجام است. در بحث واریز سود نیز قدم های مهمی برداشته شد. از طریق سجام، تمامی سودها واریز می شود. میلیون‌ها واریز سود به صورت مستقیم داشتیم.

رئیس سازمان بورس خاطرنشان کرد: سال گذشته برای بیش از ۳۶ میلیون نفر سودهای رسوبی پرداخت شد. امسال نیز بالغ بر ۱۲ میلیون نفر سود رسوبی گرفتند. کاهش مدت زمان واریز سود هم از قدم دیگری بود که برداشته شد.

سامانه سهام عدالت متوفیان

نسل جدید الگوریتم ها در بازار

عشقی با اشاره به بحث های نظارتی در بازار، یادآور شد: ما همواره یکی از دغدغه‌ها و بحث های جدی که در بازار سرمایه داشتیم، بحث‌های نظارتی بود که سعی کردیم در این دو سال نسل جدیدی از الگوریتم ها را در بازار سرمایه تامین کنیم.

وی ادامه داد: معاملات به صورت آنلاین رصد می شود. در این راستا، شرکت هایی که از الگوریتم های غیر مجاز استفاده می کردند شناسایی شدند و تخلفات را به صورت آنلاین می توان شناسایی کرد؛ چه معاملات آنلاین و چه از طریق کارگزاری.

رئیس سازمان بورس ادامه داد: امیدواریم بحث انتشار اسامی متخلفان که برای اولین بار انجام می‌گیرد بازدارندگی در بازار سرمایه داشته باشد. پیشنهاد می کنیم عزیزان در بحث سوت زنی که نتایج خوبی داشته، عزیزان شرکت کنند. یک کانال ویژه سوت زنی رسانه ای به صورت شفاف ایجاد شود که بتوانیم در بازار سرمایه از آن استفاده کنیم.

عشقی عنوان کرد: درمورد نهادهای مالی با معضلی که با آن برخورد کردیم، این است که یکی از نهادهای مالی قبول مسئولیت می کنه اما نمی‌تواند تایید صلاحیت را دریافت کند و یا صلاحیت آن رد می شود. این افراد وقتی رد صلاحیت می شوند باید کنار بروند. برای افرادی که کنار نمی روند و در سمت بنشینند و کاری انجام دهند برخورد تخلفاتی و پرونده تشکیل خواهد شد.

رونمایی از سامانه سهام عدالت متوفیان؛ هفته آینده

وی درباره آخرین وضعیت سهام عدالت متوفیان گفت: سامانه سهام عدالت متوفیان هفته آینده رونمایی خواهد شد که شامل ۱۶ میلیون متوفی است تا سهام‌شان بین وراث تقسیم شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به سوالی مبنی بر ریزش شدید بورس در معاملات امروز، گفت: شرایط موقتی است. توصیه می‌کنم سهامداران عجله نکنند. شرایط سیاسی خاصی به وجود آمده و حقوقی‌ها هم معمولا این روزها در حال خرید هستند.

این خبر در حال بروزرسانی است… 

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات