تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کد خبر : 87245

رئیس کمیسیون صنایع اتاق تبریز در گفت‌وگو با شهر بورس:

اولویت کمیسیون صنایع اتاق تبریز توسعه صنعت است

اولویت کمیسیون صنایع اتاق تبریز توسعه صنعت است

یونس اکبرپور پایدار عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز، توسعه صنعت را اولویت کمیسیون صنایع اتاق تبریز دانست.

یونس اکبرپور پایدار عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز در گفت‌وگو با شهر بورس اظهار داشت: دهمین دوره اتاق بازرگانی تبریز از هشت کمیسیون تشکیل شده است که یکی از این کمیسیون‌ها، کمیسیون صنعت، انرژی و احداث است.

وی ادامه داد: ما در این کمیسیون بیشتر بر مسئله توسعه صنعت تمرکز کرده‌ایم به طوریکه 15 انجمن فعال در استان عضو ثابت کمیسیون می‌باشند و ما هم از پتانسیل این انجمن‌ها با بررسی راهکارها برای پیشرفت صنایع خودشان استفاده می‌کنیم.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز با بیان اینکه مشکلات عدیده‌ای در صنعت وجود دارد، گفت: اگر بنا باشد روی مشکلات تمرکز کنیم، زمان و انرژی را از دست خواهیم داد اما اولویتمان را توسعه صنایع قرار داده‌ایم. این کمیسیون هرجا که نیاز باشد مشکلات را به گوش نمایندگان و دولتمردان می‌رساند.

وی ادامه داد: صنعتگران ما باید خواسته‌های مشترکی که نیازهای انجمن‌های تخصصی است و روی آن هم فکر و تمرکز شده است، را به گوش مسئولان کشوری برسانیم که یکی از کارهای اصلی اتاق بازرگانی هم این نوع از مطالبه گری است.


بیشتر بخوانید: بیش از ۱۵۰۰ نفر در اختتامیه اجلاس سراسری خانه های صمت شرکت کردند


اکبرپور پایدار در خصوص صنعت قطعه سازی تصریح کرد: قطعه سازی یکی از صنایع مادر است به طوریکه این صنعت پیشرو صنعت خودرو، کشتی سازی، شیرینی و شکلات و صنایع دفاعی است در تمام دنیا کشورهایی که صنعت قطعه‌سازی آنها خوب رشده کرده صنعت پیشرفته‌ای دارند به همین دلیل باید با دید دیگری به این صنعت نگاه کرد.

photo5852612293

وی ادامه داد: در کشور ما صنایع قطعه سازی و خودروسازی 40 صنعت را به خود درگیر کرده و بیش از دو میلیون اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده است به همین خاطر این صنعت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز با اشاره به مشکلات صنعت قطعه سازی با صنعت خودروسازی ابراز داشت: مشکل اصلی قطعه‌سازان با خودروسازان تعویق پرداخت مطالبات است زیرا پرداخت مطالبات به صورت 90 تا 120 روزه انجام می‌شود که این موضوع به دلیل اینکه خریدهای ما به صورت نقدی می‌باشد، مشکل ساز است.

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات