شهربورس
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴
کد خبر : 80412

بررسی کلاهبرداری بروکر ارانته | قبل از ثبت نام حتما بخوانید!

بررسی کلاهبرداری بروکر ارانته | قبل از ثبت نام حتما بخوانید!
بازار فارکس، یک بازار غیرمتمرکز جهانی برای تجارت انواع مختلفی از کالاها، فلزات، جفت ارزها و… است. فارکس بزرگترین بازار مالی در جهان است که میانگین حجم معاملات روزانه آن بیش از 5 تریلیون دلار است.

به گزارش شهر بورس، بازار فارکس، یک بازار غیرمتمرکز جهانی برای تجارت انواع مختلفی از کالاها، فلزات، جفت ارزها و… است. فارکس بزرگترین بازار مالی در جهان است که میانگین حجم معاملات روزانه آن بیش از 5 تریلیون دلار است. بازار فارکس 24 ساعت شبانه روز و پنج روز در هفته با مراکز معاملاتی گوناگون در قالب بروکرهای کوچک و بزرگ در سراسر جهان کار می‌کند.

بازار فارکس توسط طیف گسترده‌ای از کاربران از جمله افراد، شرکت‌ها، بانک‌ها و دولت‌ها استفاده می‌شود. معامله‌گران انفرادی در بازار فارکس شرکت می‌کنند تا بتوانند با استفاده از نوسانات مختلف بازار سود کسب کنند. شرکت‌ها با سرمایه‌های بیشتری نسبت به افراد در این بازار فعالیت می‌کنند و عملکرد آنان در این بازار می‌تواند در صورت‌های مالی آنان نیز تاثیر گذار باشد. بانک‌ها و سایر موسسات مالی به نمایندگی از مشتریان خود در بازار فارکس معامله می‌کنند. دولت‌ها همچنین در بازار فارکس شرکت می‌کنند تا ذخایر ارز خارجی خود را مدیریت کنند و بر ارزش پول خود نسبت به سایر ارزها تاثیر بگذارند.

فارکس کاربران مختلفی از سراسر دنیا دارد اما ایرانیان برای فعالیت در این بازار با چالش‌های مختلفی روبه‌رو هستند. یکی از اصلی‌تری مشکلات ایرانیان برای فعالیت در این بازار، وجود تحریم‌های بین‌المللی علیه ایرانیان است. به همین دلیل بسیاری از کاربران ایرانی نمی‌توانند در بروکرهای بین‌المللی فعالیت کنند. یکی از بروکرهایی که به ایرانیان خدمات می‌دهد، ارانته نام دارد. در این مقاله به نقد و بررسی بروکر ارانته خواهیم پرداخت.

معرفی بروکر ارانته

معرفی بروکر ارانته

بازار فارکس از ابتدا طرفداران مشتاق خود را داشته و با گذشت زمان تعداد بروکرهای فارکس به طرز چشم‌گیری افزایش یافت. بروکر ارانته در سال 2018 فعالیت خود را آغاز کرد و یکی از بروکرهای تازه تاسیس به شمار می‌رود. دفتر مرکزی این پلتفرم هم‌اکنون در قبرس قرار دارد.

ارانته از زمان آغاز فعالیت خود در زمینه ارائه خدمات مربوط به بازار فارکس توانسته محیطی مناسب برای کاربران خود را فراهم کند و علاوه بر جذب تعداد زیادی معامله‌گر از سراسر دنیا، رضایت آنان را به خوبی جلب کند.

یکی از ویژگی‌های این بروکر، عدم سخت‌گیری‌های زیاد نسبت به کاربران ایرانی است. سالیان زیادی است که تعداد قابل‌توجهی از ایرانیان فعال در بازار فارکس از طریق این بروکر معاملات خود را انجام می‌دهند. ارانته می‌‌تواند با حفظ کیفیت خدمات خود، در آینده به یک بروکر با جایگاه بین‌المللی مناسب تبدیل شود.

آیا بروکر ارانته کلاهبردار است؟

همانطور که می‌دانید تعداد زیادی بروکر فارکس هم‌اکنون در حال فعالیت و ارائه خدمات به مشتریان خود هستند اما سوال مهم این است که آیا همه این بروکرها معتبر هستند و می‌تواند در نوسانات شدید بازارسرمایه کاربران خود را حفظ کنند؟ فعالیت در یک بروکر با اعتبار پایین می‌تواند در آینده سرمایه کاربران و همچنین اطلاعات شخصی آنان را به خطر بیندازد.

بروکر ارانته بیش از 20000 مشتری در سراسر جهان دارد و دفتر مرکزی آن در قبرس است. این کار‌گزار توسط سازمان خدمات مالی (FSA) سیشل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار قبرس CYSEC تایید شده و رگوله دارد. بروکر Errante دارای 2 رگولاتوری FSA و CySec است. که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

شرکت اصلی کارگز‌اری ارانته با نام Notely Trading Lt به ثبت رسیده و دارای رگوله معتبر بین المللی CySec است. این رگولاتوری سطح 2 است و اعتبار خوبی دارد. این مجوز مشتریان اروپایی بروکر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

بروکر Errante نام تجاری شرکت Notely Trading Ltd می‌باشد که یک شرکت سرمایه‌گذاری مجاز و تحت رگوله کمیسیون بورس و اوراق بهادار قبرس CySec با شماره مجوز 383/20 است. همچنین بروکر Errante توسط قوانین بازارهای مالی (MiFID II) ا‌تحادیه اروپا اداره می‌شود.

آیا بروکر ارانته کلاهبردار است؟

اخیرا شاهد افزایش شایعاتی مبنی بر کلاهبرداری و معتبر نبودن بروکر ارانته بوده‌ایم. طبق بررسی‌ها و همچنین وجود رگوله‌های معتبر این ادعا به طور کامل رد می‌شود و هم‌اکنون این بروکر با قدرت به خدمت‌رسانی به کاربران خود ادامه می‌دهد و همچنین مشکل خاصی برای کاربران ایرانی در این بروکر وجود ندارد.

ممکن است به دلیل سابقه کم فعالیت این بروکر کاربران زیادی نتوانند به این بستر اعتماد کنند اما ارانته تاکنون مشکل خاصی برای کاربران خود ایجاد نکرده است.

اسپرد بروکر ارانته

میزان اسپرد و کارمزد دریافتی یک بروکر تاثیر قابل‌توجهی در جلب رضایت کاربران مختلف دارد. بدیهی است بروکرهایی که اسپرد بیشتری نسبت به رقبای خود دریافت می‌کنند، به مرور زمان محبوبیت خود را از دست می‌دهند.

بروکر ارانته سطح مناسبی از اسپرد را برای کاربران خود فراهم کرده است. اسپرد برخی از محبوب‌ترین نمادها در این بروکر بدین شرح است:

جفت ارز EUR/USD : میانگین اسپرد 1.03 پیپ

جفت ارز GBP/USD : میانگین اسپرد 1.30 پیپ

جفت ارز USD/JPY : میانگین اسپرد 1.07 پیپ

جفت ارز USD/CHF : میانگین اسپرد 1.50 پیپ

اسپرد طلا : میانگین اسپرد 36 پیپ

اسپرد بیتکوین : تقریبا 65 دلار

نمادهای قابل معامله در بروکر ارانته

بروکر ارانته طیف مناسبی از نمادهای موجود در بازار فارکس را برای کاربران خود به ارمغان آورده تا بتواند در نقش یک بروکر بین‌المللی ظاهر شده و نیاز بسیاری از کاربران را به خوبی برآورده کند. تعداد نمادهای قابل معامله در این بروکر به بیش از 100 نماد می‌رسد.

این نمادها شامل انواع جفت ارزها، سهام‌ها، شاخص‌ها، کالاها، فلزات، رمزارز‌ها و… است که می‌تواند نیاز هر معامله‌گر با هر سطح دانشی را برطرف کند.

واریز و برداشت در بروکر ارانته

تنوع واریز و برداشت در یک بروکر فارکس برای کاربران ایرانی اهمیت بالایی دارد زیرا به دلیل تحریم‌های موجود بسیاری از راه‌های مختلف واریز و برداشت در یک بروکر برای ایرانیان در دسترس نمی‌باشد.

به همین خاطر گوناگونی راه‌های واریز و برداشت در یک بروکر بایستی سطح مناسبی داشته باشد تا ایرانیان بتوانند به راحتی اقدام به واریز و برداشت کنند.

برخی از مناسب‌ترین راه‌ها برای واریز و برداشت ایرانیان در بروکر ارانته عبارتند از:

برداشت و واریز با بیت‌‌کوین

برداشت و واریز با اتریوم

واریز و برداشت با پرفکت مانی

واریز و برداشت از طریق حواله بانکی

واریز و برداشت با ریپل

برداشت و واریز با تتر

واریز و برداشت ریالی

آیا بروکر ارانته انتخاب مناسبی است؟

در این مقاله بروکر ارانته و تمام جوانب آن با دقت برای شما کاربران مورد بررسی قرار گرفت تا قبل از ثبت نام در این بروکر به خوبی از مزایا و معایب آن و همچنین موضع‌گیری در قبال ایرانیان به خوبی آشنا شوید.

شاید رانته از سابقه فعالیت زیادی برخوردار نباشد اما در همین مدت کم سعی و تلاش خود را کرده تا رضایت طیف وسیعی از کاربران را بدست بیاورد و بسیاری از ویژگی‌های خود را با بروکرهای بین‌المللی هماهنگ کند. علاوه بر این موارد داشتن سطح گسترده‌ای از امکانات، اسپرد کم و روش‌های متعدد واریز و برداشت این بروکر را به گزینه مناسبی برای فعالیت ایرانیان در بازار فارکس بدل کرده است.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 + چهار =

پراپ تریدینگ

کمان