تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۵
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 74680

مسئول تامین مالی صندوق حمایت از تحقیقات و صنایع پیشرفته مطرح کرد:

پرداخت تسهیلات بدون الزام به دانش بنیان بودن شرکت‌ها

پرداخت تسهیلات بدون الزام به دانش بنیان بودن شرکت‌ها
جان محمدی گفت: برای پرداخت تسهیلات توسط صندوق الزامی به دانش بنیان بودن نیست و شرکت حتما نباید خط تولید داشته باشد بلکه حتی اگر شرکت دانش طراحی داشته باشد می‌تواند از تسهیلات این صندوق استفاده کند.
به گزارش شهر بورس، جان‌محمدی مسئول تامین مالی صندوق حمایت از تحقیقات و صنایع پیشرفته در برنامه شیوه‌های نوین تامین مالی برای شرکت‌های تولیدی در شرایط تحریمی اظهار داشت: این صندوق از شرکت‌هایی که در حوزه فناوری‌ زیستی، فناوری نانو، مواد پیشرفته، اپتیک و فوتونیک، الکترونیک و کنترل، انرژی‌‌های نو و … فعالیت دارد، حمایت می‌کند.
وی ادامه داد: برای پرداخت تسهیلات توسط صندوق الزامی به دانش بنیان بودن نیست و شرکت حتما نباید خط تولید داشته باشد بلکه حتی اگر شرکت دانش طراحی داشته باشد می‌تواند از تسهیلات این صندوق استفاده کند.
مسئول تامین مالی صندوق حمایت از تحقیقات و صنایع پیشرفته با اشاره به فعالیت‌های این صندوق گفت: اعطای تسهیلات مالی، صدور ضمانت نامه، ارائه خدمات کارشناسی، سرمایه گذاری خطر پذیر غیرمستقیم و بیمه‌های تخصصی از طریق شرکت‌ها و موسسات بیمه‌ای مربوط محور اصلی خدمات صندوق است.
وی با اشاره به جزئیات صندوق جسورانه تشریح کرد: صندوق جسورانه یکی از صندوق های تامین مالی است که در آن متقاضی طرح خود را آورده و در صورت تایید طرح، بخشی از هزینه‌ها توسط فرابورس تامین مالی می‌شود.
جان‌محمدی در خصوص مشخصات تسهیلات مالی این صندوق هم تصریح کرد: کارمزد این تسهیلات بین ۵ تا ۱۵ درصد، تضامین آن چک، سفته یا بیمه، وثیقه ملکی، ضمانت نامه بانکی، اوراق مشارکت است و سقف تسهیلات هم ۱۵۰ میلیارد ریال می‌باشد.

نویسنده:

برچسب ها :

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات