تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کد خبر : 68040

لغو آزمون آیلتس در ایران؛ شایعه یا واقعیت؟

لغو آزمون آیلتس در ایران؛ شایعه یا واقعیت؟
از روز گذشته برخی خبرها مبنی بر لغو آزمون آیلتس در ایران منتشر شده اما هنوز سازمان سنجشی واکنشی در این خصوص نداشته است.

به گزارش شهر بورس به نقل از ایران آکسفورد، در ساعات گذشته امروز ( ۲۱ دی ماه ۱۴۰۱) اخباری در فضای مجازی انتشار یافته مبنی بر لغو آزمون آیلتس از اسفند ماه در کلیه مراکز برگزاری آزمون در ایران و بسیاری از داوطلبین را نگران کرده است. اگرچه این خبر هنوز به صورت رسمی توسط سازمان سنجش و یا مراکز آزمون ایلتس تایید و یا تکذیب نشده اما تصویری از اس ام اس ارسال شده توسط مراکز برای برخی داوطلبین با این متن در فضای مجازی بسیار خبرساز شده است.

“با سلام … تمامی آزمون های آیلتس در سرتاسر کشور از اسفند ماه تا اطلاع ثاونوی برگزار نخواهد شد. لطفا دقت بفرمایید برگزاری آزمون فقط برای داوطلب هایی که تا به امروز ۲۱/۱۰/۱۴۰۱ در ماه های اسفند به بعد ثبت نام کردند برگزار خواهد شد.”

همانطور که گفته شد تا زمانی که مراجع رسمی یعنی سازمان سنجش و مراکز اصلی برگزاری آزمون این خبر را تایید نکنند تنها یک شایعه در فضای مجازی است و پیشنهاد ما به داوطلبین انتظار برای تایید یا تکذیب خبر توسط مراجع اصلی برگزاری آزمون است.


بیشتر بخوانید: قیمت‌ گل روز مادر برابر با طلا شد!


تا زمان انتشار این خبر هنوز اطلاعیه رسمی توسط سازمان سنجش منتشر نشده و است و حتی در سایت سازمان سنجش هیچ تغییری برای آیلتس ایجاد نشده است.

اما چه مواردی این شایعه را تقویت کرده است؟

نکته اول این است که با مراجعه به سایت یکی از مراکز آزمون متوجه می شوید که کلیه تاریخ های بعد ۲۷ بهمن به “تکمیل شد” تغییر کرده و ثبت نامی برای این تاریخ ها در سایت صورت نمی گیرد.

در اردیبهشت سال ۱۴۰۱ نیز برای مدت محدودی آزمون تافل در ایران لغو موقت شد. البته دلیل این لغو از سوی ETS بود و برای بررسی استانداردهای دوره ای مراکز این مسئله صورت گرفته بود و بعد از حدود ۲۰ روز برگزاری آزمون ها به روال عادی برگشت.

همچنین هزینه آیلتس در ایران بسیار ارزانتر از قیمت آزمون در کشورهای دیگر است. در حال حاضر با در نظر گرفتن هزینه دلار در روزهای اخیر هزینه آیلتس حدود ۱۶۰ دلار است که نسبت به آزمون های رقیب همانند هزینه تافل که حدود ۲۴۵$ می باشد و یا PTE بسیار ارزانتر است. ممکن است مذاکرات برای افزایش هزینه یکی از دلایلی باشد که سازمان سنجش تصمیم به عدم برگزار آیلتس در حال حاضر را کرده است.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات