تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کد خبر : 65470

انار آبگیری ۹ هزار تومان؛ انار دماوند تا 45 هزار تومان

انار آبگیری ۹ هزار تومان؛ انار دماوند تا 45 هزار تومان

نرخنامه های سازمان میادین میوه و تره بار و نرخنامه اتحادیه میوه و تره بار نشان دهنده تفاوت قیمت بالای میوه های یلدایی با هم است. تفاوتی که البته عجیب نیست!

به گزارش شهر بورس، در آستانه جشن باستانی یلدا، انار آبگیری ۹ هزار تومان؛ انار دماوند تا 45 هزار تومان قیمت گرفته است. تفاوت قیمت میوه‌ها در میادین میوه و تره بار و میوه فروشان صنفی خبر جدیدی نیست. هرچند این روزها خبرساز شده است. خبری که یکی از پایگاه های خبری منتشر کرده است.

تفاوت قیمت میوه های یلدایی در بازار/ انار آبگیری ۹ هزار تومان؛ انار دماوند تا 45 هزار تومان

بر اساس گزارش اقتصاد آنلاین، سازمان میادین میوه و تره بار و اتحادیه مربوطه، در نرخنامه‌های جداگانه قیمت انواع میوه‌های پر مصرف شب یلدا را تعیین و اعلام کردند که تفاوت قابل توجهی بین آن‌ها دیده می‌شود.

طبق آخرین نرخنامه سازمان میادین میوه و تره بار، قیمت هر کیلوگرم انار برای شب یلدا ۱۷ هزار و ۹۰۰ تومان و هر کیلوگرم انار آبگیری ۹ هزار تومان است.

همچنین قیمت هر کیلوگرم هندوانه محبوبی بالای ۳ کیلوگرم ۵ هزار و ۵۰۰ تومان، هر کیلوگرم هندوانه سفید بالای ۴ کیلوگرم ۵ هزار و ۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم هندوانه سایر انواع زیر۳ کیلوگرم ۳ هزار تومان تعیین شده است.


بیشتر بخوانید: قیمت آجیل شب یلدا اعلام شد


اما، در نرخنامه اتحادیه میوه و تره بار، قیمت عمده هر کیلوگرم انار دماوند ۲۰ تا ۴۵ هزار تومان، هر کیلوگرم انار ساوه ۱۵ تا ۳۵ هزار تومان، هر کیلوگرم انار شیراز ۲۰ تا ۴۰ هزار تومان و قیمت هر کیلوگرم هندوانه نیز ۵ تا ۱۲ هزار تومان است.

لازم به ذکر است، خرده فروشی‌های سطح شهر مجاز هستند، تا ۳۵ درصد به قیمت‌ها در نرخنامه اتحادیه میوه و تره بار اضافه کنند، به عبارت دیگر، قیمت میوه در سطح شهر برابر با قیمت در نرخنامه به علاوه ۳۵ درصد سود برای خرده فروش است.

تخلفات را چطور گزارش کنیم؟

شهر بورس به این گزارش می‌افزاید: میادین میوه و تره بار زیر مجموعه شهرداری ها هستند و مصرف کننده نهایی معمولا به صورت در هم خرید می‌کند اما میوه‌فروشان با عرضه درجات بهتری از میوه ها به صورت گلچین، قیمت‌های بالاتری دارند. همچنین قیمت ها در شهرستان های مختلف متفاوت است.

سامانه 124 برای گزارش گران فروشی و تخلفات صنفی است که مردم در صورت مشاهده گران فروشی می توانند نسبت به گزارش آن اقدام کنند. عدم نصب قیمت یکی از تخلفات صنفی است. لذا مردم می توانند از میوه فروشانی که قیمت را نصب نکرده اند از طریق سامانه 124 اقدام کنند.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات