تلگرام شهر بورس

تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کد خبر : 65115

یک پیش بینی از روند بورس تا پایان هفته

یک پیش بینی از روند بورس تا پایان هفته

یک فعال بازار سرمایه پیش‌بینی کرد که برای روزهای پیش رو هم باید با کاهش شاخص کل دست و پنجه نرم کنیم.

محمد رضانژاد فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره عوامل تاثیرگذار بر بازار سرمایه، اظهار داشت: عوامل زیادی بر روند بازار سرمایه، سهام و اوراق موجود در بازار تاثیرگذار هستند و در هر بازه زمانی یک سری از این عوامل تاثیرگذاری بیشتری بر بازار دارند.

وی افزود: پاییز امسال و بعد از ریزش بازار تا نزدیکی شاخص یک میلیون و 240 هزار واحدی، 3 عامل مهم ترین عوامل موثر بر رفتار فعالان بازارسرمایه بودند؛ همچنین رشد نرخ بهره آمریکا به کاهش و یا حداقل تداوم قیمت های فعلی در بازارهای کامودیتی و نفت منجر می‌شود.


بیشتر بخوانید: سیاست های نامناسب دولت دلیل حالِ بد بورس


محمد رضانژاد به تشریح عوامل تاثیرگذار بر بازار سرمایه پرداخت و گفت: تغییرات نرخ یا مقدار عرضه انرژی مورد نیاز صنایع که می‌تواند به کاهش فروش و حاشیه سود آنها منجر شود، عرضه خودرو در بورس کالا و کاهش قیمت فروش کارخانه با قیمت بازار که به حذف سودهای بادآورده و خروج از زیان دهی خودرویی ها منجر می‌شود.

این فعال بازار سرمایه با اشاره به اخبار تاثیرگذار بر بورس، خاطرنشان کرد: از مهم ترین خبرهای چند روز گذشته که در بازار هم بی تاثیر نبوده، می توان به رشد قیمت فروش محصولات شرکت‌های خودرویی اشاره کرد که به عرضه محصولات آنها در بورس کالا بر می‌گردد.

وی ادامه داد: افشای اطلاعات بعضی نمادهای تولیدی که از توقف بخشی از فعالیت های خود به دلیل قطعی گاز مصرفی گفتند نیز بر بازار سرمایه تاثیر می‌گذارد.


بیشتر بخوانید: کلید حل مشکل بورس در سیاست های بانک مرکزی


محمد رضانژاد در تشریح تاثیر این اخبار بر سهام، یادآور شد: خبر اول مربوط به سود خودرویی ها بوده و خبر دوم به ضرر بخش عمده ای از بازار اشاره دارد که صنایع بزرگ فلزی و شیمیایی هم شامل این موضوع می شوند.

این فعال بازار سرمایه گفت: پیشی گرفتن شاخص کل هم وزن نسبت به شاخص کل در بازدهی یک ماهه گذشته هم به همین موضوع بر می گردد که صنایع کوچکی از جمله کانه های غیرفلزی و غذایی و دارویی در کنار صنعت خودرو، تقاضای بیشتری را به خود جذب کرده اند و از طرف دیگر صنایع بزرگ از جمله پالایشی ها با کاهش قیمت نفت به روند کاهشی رو آوردند.

محمد رضانژاد اظهار داشت: به نظر می رسد برای روزهای پیش رو هم باید با کاهش شاخص کل دست و پنجه نرم کنیم و تنها امید به رشد قیمت خودرویی ها پس از خروج از روند منفی کل بازار است.

آخرین اخبار اقتصادی را در کانال تلگرام شهر بورس بخوانید

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

کارگزاری بانک صادرات