تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۳
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کد خبر : 157044

دولت حقوق بازنشستگان را ۴۵ درصد افزایش داد؛ جزئیات بودجه ۱۴۰۴

دولت حقوق بازنشستگان را ۴۵ درصد افزایش داد؛ جزئیات بودجه ۱۴۰۴
دولت ایران در اقدامی تازه، حقوق بازنشستگان کشوری را ۴۵ درصد افزایش داد؛ این تصمیم در راستای بودجه ۱۴۰۴ اتخاذ شده است.

به گزارش شهر بورس، دولت جمهوری اسلامی ایران در تازه‌ترین اقدام خود حقوق بازنشستگان کشوری را ۴۵ درصد افزایش داد. مژگان خانلو، سخنگوی سازمان برنامه و بودجه، در نشستی خبری که به منظور ارائه جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۴ برگزار شد، به افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان اشاره کرد و تصریح کرد که افراد مجرد فاقد فرزند ۲۰ درصد و متاهلان به ازای هر فرزند تا ۵ فرزند به ۴۵ درصد افزایش حقوق خواهند داشت. به‌طور میانگین، حقوق و دستمزد در سال آینده ۲۸ درصد رشد خواهد داشت.

جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۴

خانلو در این نشست گفت: امسال تلاش کردیم اولین لایحه منطبق با قانون برنامه باشد و مرحله اول بودجه تا اول آبان تنظیم شد. وی همچنین به ویژگی‌های لایحه بودجه اشاره کرد و گفت که نظم و انضباط، یکپارچگی، انسجام و شفافیت از جمله اهداف کلیدی این لایحه هستند. در این راستا، دولت از افزایش ناگهانی ارز ترجیحی اجتناب کرده و به سمت ارز تک‌نرخی حرکت خواهد کرد.

پیامدهای انتشار اوراق بر بازار سرمایه

سخنگوی سازمان برنامه و بودجه درباره انتشار اوراق مالی اسلامی و تأثیر آن بر بازار سرمایه اظهار داشت که در صورت عدم تأمین درآمد کافی، دولت ناچار به واگذاری دارایی‌ها یا انتشار اوراق خواهد بود. برای سال آینده، انتشار ۵۰۰ همت اوراق مالی در نظر گرفته شده است و این به منظور جلوگیری از انجماد دارایی‌های بانکی و تسویه بدهی‌ها به بازار سرمایه خواهد بود.

تغییرات در یارانه‌ها و حقوق ورودی

در رابطه با یارانه‌ها، خانلو اظهار داشت که منابع و مصارف یارانه‌ها به بودجه عمومی منتقل شده و ثبات بیشتری در پرداخت‌ها ایجاد خواهد شد. وی همچنین به اصلاح نرخ ارز ترجیحی برای کالاهای اساسی اشاره کرد و گفت که این اصلاحات در راستای بهبود وضعیت اقتصادی انجام خواهد شد.

خبر مرتبط
حقوق بازنشستگان کشوری؛ شفاف‌سازی درباره متناسب‌سازی و واریز جدید
حقوق بازنشستگان کشوری؛ شفاف‌سازی درباره متناسب‌سازی و واریز جدید

در تازه‌ترین اظهارات مقام‌های مسئول، مبلغ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری مشخص و زمان واریز آن نیز اعلام شد.

چشم‌انداز اقتصادی و چالش‌های موجود

در ادامه، خانلو درباره پیش‌بینی رشد اقتصادی و نرخ تورم در سال آینده توضیح داد که رشد اقتصادی در حدود ۳ تا ۳.۵ درصد و نرخ تورم نیز حدود ۳۰ درصد پیش‌بینی شده است. وی افزود که باید توجه داشت که این پیش‌بینی‌ها بر اساس واقعیت‌های اقتصادی انجام می‌شود و ممکن است نرخ تورم کمتر از این رقم باشد.

تأکید بر عدالت اجتماعی در بودجه

فاطمه مهاجرانی، سخنگوی دولت، نیز در این نشست بر اهمیت بودجه به عنوان سند مالی کشور تأکید کرد و افزود که بودجه ۱۴۰۴ پیوست عدالت و کاهش ضریب جینی را در خود دارد. او گفت: باید واقعیت‌ها را به مردم بگوییم و در تلاشیم تا حال مردم را بهبود بخشیم.

منبع: گسترش نیوز

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون