تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۵
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کد خبر : 156919

تأثیر انتخابات ایالات متحده بر بازار طلای جهانی؛ چه چیزی در انتظار است؟

تأثیر انتخابات ایالات متحده بر بازار طلای جهانی؛ چه چیزی در انتظار است؟
انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات‌متحده در نوامبر 2024 می‌تواند تأثیرات قابل توجهی بر بازار طلای جهانی داشته باشد.

به گزارش شهر بورس، انتخابات ایالات‌متحده به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای اقتصادی ماه نوامبر، می‌تواند مسیر اقتصاد بزرگ‌ترین کشور جهان را در چهار سال آینده شکل دهد. در حالی که دو نامزد، دونالد ترامپ و کاملا هریس، در حال رقابت برای کسب قدرت هستند، تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و بحران روسیه-اوکراین، همراه با چرخه کاهش نرخ بهره و تورم بالای فعلی، باعث شده است که طلا به‌عنوان یک دارایی امن در سال 2024 تقویت شود.

در حال حاضر، قیمت هر اونس طلا به نزدیک‌ترین سطح تاریخی خود یعنی 2758 دلار و 54 سنت رسیده است. این اوج‌های قیمتی در هفته‌های اخیر به دلیل نوسانات بازار سهام، افزایش تنش‌ها در خاورمیانه و تغییرات سود خزانه پیش از انتخابات آمریکا به ثبت رسیده است.

روندهای بین‌المللی و تأثیرات آن

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که موضع کلی سیاست مالی در دوران ترامپ و هریس ممکن است مشابه باشد، اما دیدگاه‌های مالی این دو نامزد به‌شدت متضاد است. شواهدی مبنی بر افزایش شانس پیروزی ترامپ در انتخابات، بازارها را به سمت پیش‌بینی کاهش مالیات شرکت‌ها هدایت کرده است. کاهش مالیات از 21 درصد به 15 درصد احتمالاً منجر به افزایش کسری بودجه فدرال می‌شود و این شرایط می‌تواند به نفع طلا باشد.

ترامپ در برنامه‌های خود متعهد شده است که کاهش مالیات را از طریق درآمدهای ناشی از تعرفه‌های واردات تأمین کند. این سیاست‌ها می‌توانند خطرات جدی برای افزایش تورم ایجاد کنند. با توجه به تأثیر تعرفه‌ها بر قیمت کالاهای وارداتی، فدرال رزرو ممکن است مجبور شود نرخ‌های بهره را بیشتر از آنچه که در شرایط عادی انجام می‌دهد، بالا نگه دارد.

خبر مرتبط
طلا بخریم یا منتظر بمانیم؟
طلا بخریم یا منتظر بمانیم؟

ریزش اخیر قیمت طلا و سکه در بازار، سرمایه‌گذاران را با چالش‌هایی مواجه کرده است؛ کارشناس بازارهای مالی،به بررسی فرصت‌ها و تهدیدهای این وضعیت پرداخته است.

آینده طلا در صورت پیروزی هر کاندید

اگر سیاست‌ها به سمت افزایش تعرفه‌ها پیش بروند، می‌توانند منجر به رشد ضعیف‌تر اقتصادی، افزایش تورم و سیاست‌های سخت‌گیرانه‌تر از سوی فدرال رزرو شوند. بر اساس پیش‌بینی‌ها، یک دوره دوم ریاست‌جمهوری برای ترامپ می‌تواند عدم اطمینان بیشتری را در مورد تعرفه‌های بالاتر بر کالاهای چینی ایجاد کند، در حالی که ریاست‌جمهوری هریس ممکن است تهدید کمتری برای تجارت جهانی داشته باشد.

انتخابات 2024 ایالات متحده در تاریخ 5 نوامبر 2024 برگزار خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود که نتایج آن تأثیر عمیقی بر بازار جهانی طلا و دیگر کالاها داشته باشد.

منبع: اقتصاد آنلاین

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون