تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۲
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 156365

ناترازی مصرف سوخت؛ آیا بنزین ۸ هزار تومانی به زودی اجرایی می‌شود؟

ناترازی مصرف سوخت؛ آیا بنزین ۸ هزار تومانی به زودی اجرایی می‌شود؟
با توجه به ناترازی‌های موجود در شبکه گاز و مصرف بی‌رویه سوخت، آیا دولت می‌تواند به وعده‌های خود درباره قیمت بنزین عمل کند؟

به گزارش شهر بورس، یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت قیمت بنزین در سال ۱۴۰۳ توضیحاتی ارائه کرد و اعلام کرد که در سال آینده افزایش قیمت بنزین نخواهیم داشت. این نماینده، رضا سپه‌وند، در اظهارات خود به ناترازی موجود در شبکه گاز کشور اشاره کرد و گفت: به ویژه در مناطق روستایی، شبکه وسیع‌تری برای انتقال گاز وجود دارد که متأسفانه هدررفت و نشت گاز در این سیستم به شدت بالا است. وی افزود: این مشکلات باعث افزایش ناترازی مصرف سوخت شده و نیاز به مدیریت بهینه مصرف سوخت داریم تا بتوانیم این ناترازی‌ها را کاهش دهیم.

سپه‌وند در مورد اظهارات برخی مسئولان درباره هزینه‌های تمام شده بنزین نیز گفت: هزینه حمل و نقل بنزین به ۸ هزار تومان می‌رسد و این مسئله نگرانی‌هایی را درباره آینده قیمت‌ها به وجود آورده است. او تأکید کرد که دولت باید پیش از هر اقدام جدیدی، ابتدا جلوی قاچاق سوخت را بگیرد و سپس سازندگان خودرو را به تولید خودروهای کم‌مصرف ترغیب کند. سپه‌وند بر ضرورت رقابتی شدن بازار خودرو تأکید کرده و بیان کرد که واردات خودرو باید توسط بخش خصوصی انجام شود. هرچند این اقدام فشارهایی به سیستم بانکی وارد می‌آورد، اما چاره‌ای جز این نیست.

وی درباره کمبود گاز در فصل سرما نیز گفت: کمیسیون انرژی جلساتی با وزیر نفت و مدیران شرکت گاز برگزار کرده است و گزارشی درباره ناترازی‌ها دریافت کرده‌ایم. اگر مدیریت در مصرف گاز در نیروگاه‌ها و صنایع به درستی انجام شود، نباید با مشکلی مواجه شویم.

این نماینده مجلس در پایان اشاره کرد که فشار مخازن گاز در پارس جنوبی کاهش یافته و استخراج گاز به مشکل خورده است. وی از افزایش مصرف بی‌رویه سوخت انتقاد کرده و افزود: برای مدیریت ناترازی‌ها باید در مصرف سوخت دقت بیشتری داشته باشیم.

منبع: گسترش نیوز

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون