تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 155725

هشدار به خریداران دلار؛ نوسانات بازار ارز موقتی است

هشدار به خریداران دلار؛ نوسانات بازار ارز موقتی است
در حالی که بازار ارز به ثبات رسیده، عضو کمیسیون انرژی هشدار می‌دهد که خرید بی‌دلیل دلار تنها به نفع دلالان است.

به گزارش شهر بورس، عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس درباره وضعیت فعلی بازار ارز هشدار داد و تأکید کرد که خرید بی‌دلیل و تقاضای غیرضروری تنها به نفع دلالان و سودجویان خواهد بود و عایدی دیگری برای مردم ندارد. محمد بهرامی با اشاره به تجربه یک سال گذشته در بازار ارز بیان کرد: در این مدت، بازار ارز شرایط با ثبات‌تری پیدا کرده و دیگر خبری از نوسانات شدید سال‌های گذشته نیست که به‌راحتی با هر رویداد سیاسی یا اقتصادی کوچک تغییر کند.

ثبات نسبی در بازار ارز

بهرامی تصریح کرد که در سال‌های اخیر بازار ارز دستخوش نوسانات زیادی بوده، اما در یک سال گذشته این نوسانات به حداقل رسیده و بازار ثبات خوبی را تجربه کرده است. وی با اشاره به رخدادهای سیاسی و نظامی اخیر در کشور و منطقه، تأکید کرد که نوسانات قیمت‌ها در بازار ارز، همانند موارد قبلی، موقتی و کوتاه‌مدت خواهد بود و به زودی به روال عادی باز خواهد گشت.

وی همچنین از بهبود وضعیت ارز تخصیصی به پتروشیمی‌ها و عرصه ارز آن‌ها در نیما خبر داد و گفت: تخصیص ارز و بازگشت ارزهای صادراتی به این حوزه شرایط قابل قبولی پیدا کرده و نسبت به قبل بهتر شده است. این تغییرات در کنار افزایش درآمدهای نفتی و ثبت تراز تجاری مثبت کشور، نشانه‌ای از مدیریت مؤثر بانک مرکزی بر بازار ارز به شمار می‌آید.

بهرامی در پایان گفت: خرید بی‌دلیل و تقاضای غیرضروری تنها به ضرر مردم خواهد بود، چرا که قیمت‌ها دوباره به روال عادی باز می‌گردد.

منبع: اقتصاد آنلاین

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون