تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۶
زمان مطالعه: 6 دقیقه
کد خبر : 155678

افزایش قیمت نان با ترفندهای مختلف!

افزایش قیمت نان با ترفندهای مختلف!
نانوایان با ترفندهای مختلف از جمله تزیین نان با اضافه کردن سبزیجات خشک و کاهش وزن چانه‌ها اقدام به فروش نان با قیمت‌های دلخواه می‌کنند.

به گزارش شهر بورس، افرایش بی‌ضابطه قیمت نان در تهران و عرضه آن با قیمت‌هایی بالاتر از نرخ مصوب اوایل شهریور ۱۴۰۳ خبرساز شد پس از آن در تاریخ ۲۰ شهریور قیمت نان رسما گران شد.

با تأیید وزارت کشور، تغییرات قیمت در کارتخوان‌های مربوط به فروش نان به اجرا در آمد که بر این اساس قیمت نان سنگک ساده از ۳ هزار تومان به ۵ هزار تومان افزایش یافته است.

همچنین، قیمت نان بربری ساده با آرد نوع یک از یک‌هزار و ۸۰۰ تومان به ۲ هزار و ۵۰۰ تومان و بربری ساده با آرد نوع ۲ از ۲ هزار و ۵۰۰ تومان به ۳ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.

نان لواش با آرد نوع یک از ۵۰۰ تومان به ۷۰۰ تومان تغییر قیمت یافت و لواش نوع ۲ نیز از ۶۵۰ به ۹۰۰ تومان رسید.

خبر مرتبط
حمایت دولت چهاردهم از سهامداران/ تیم اقتصادی دولت رویکرد متفاوتی نسبت به بازار سرمایه در نظر گرفته است!
حمایت دولت چهاردهم از سهامداران/ تیم اقتصادی دولت رویکرد متفاوتی نسبت به بازار سرمایه در نظر گرفته است!

مرکز روابط عمومی وزارت اقتصاد در پاسخ به ادعاهای نادرست درباره ریزش بورس، اعلام کرد که دولت چهاردهم با تغییر تیم اقتصادی، برنامه‌های جامعی برای حمایت از بازار سرمایه و سهامداران تدوین کرده است.

قیمت نان سنتی تافتون با آرد نوع یک، از ۹۰۰ تومان به یک هزار و ۲۶۰ تومان و نوع ۲ از یک هزار و ۲۰۰ به یک هزار و ۵۰۰ تومان رسید و قیمت نان ماشینی تافتون با آرد نوع یک از ۷۰۰ به ۸۵۰ تومان و نوع ۲ از یک هزار به یک هزار و ۲۰۰ تومان تغییر یافت.

براساس برخی گزارش‌ها باوجود اصلاحات قیمتی، هنوز برخی از نانوایان در قیمت‌ها دست می‌برند و بعضی دیگر وزن چانه نان را کم می‌کنند.

گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد که باوجود اعلام نرخ‌های مصوب نان در تهران، برخی از نانوانی‌های سطح شهر تمایلی به فروش نان با نرخ‌های اعلام را ندارند و با ترفندهای مختلف اقدام به فروش نان با قیمت‌های دلخواه می‌کنند.

بررسی قیمت‌ها در نانوایی‌هایی که به‌طور آنلاین نیز به فروش نان مشغولند نشان می‌دهد که بربری ساده حداقل ۵ هزار تومان قیمت دارد درحالی که حداکثر نرخ مصوب هر عدد نان بربری با آرد نوع دو، ۳ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شده است.

4268255

همچنین نان سنگک ساده که نهایتا باید با رقم ۵ هزار تومان عرضه شود کمتر از ۱۰ هزار تومان در نانوایی‌های عرضه نمی‌شود.


بیشتر بخوانید:آغاز فروش فوری وانت نیسان ویژه آبان 1403 + شرایط


4268254

نان تافتون هم که نباید بیش از یک هزار و ۵۰۰ تومان به فروش برسد در نانوایی‌ها با رقم حداقل ۲ هزار تومان عرضه می‌شود.

4268256

در این میان نان لواش نیز بدون توجه به نرخ مصوب که باید حداکثر ۹۰۰ تومان فروخته شود با قیمت حداقل هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود.

4268257

البته گران‌فروشی‌ها به همین جا ختم نمی‌شود و نانوایی‌ها با اضافه کردن سبزیجات خشک و دانه‌هایی از جمله کنجد، زیره و سیاه‌دانه قیمت‌ها را تا ۲ برابر بالا می‌برند.

تزیین پشت و روی نان نیز از دیگر اقداماتی است که از سوی نانوایان مدتی است باب شده و بهانه‌ای برای بالا بردن قیمت نان به‌شمار می‌‎رود.

سهمیه آرد نانوایان متخلف قطع می‌شود

در همین رابطه معصومه رضایی، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران به گران‌فروشی برخی نانوایی‌ها، اشاره کرد و گفت: قیمت‌ها با نظر بخش خصوصی اصلاح شده و ما با تشدید نظارت‌ها باید فضای تخلف را از بین ببریم.

وی ادامه داد: براساس تصمیم کارگروه آرد و نان، از این پس سهمیه آرد نانوایان متخلف بنا بر نوع تخلف به طور موقت یا دایم قطع می‌شود؛ این قطع سهمیه به خاطر این است که اگر نانوا به تخلف خود ادامه داد، دیگر لزومی بر ادامه فعالیت وی وجود ندارد.

رضایی گفته است واحدی که اصرار به گران فروشی دارد، از آرد دولتی محروم خواهد شد و سهمیه آن به نانوایی‌های اطراف تزریق می‌شود که تاکنون سهمیه آرد ۱۱ نانوایی قطع شده است.

براساس این گزارش قیمت نان در تهران درحالی با افزایش قیمت دوباره روبه‌رو شده است که همچنان خبری از اصلاح کیفیت قوت غالب مردم به چشم نمی‌خورد و همه روزه افراد به‌واسطه کیفیت پایین آن بخش قابل توجهی از این محصول را دور می‌ریزند.

منبع: میزان

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون