تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۳
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کد خبر : 155676

حمایت دولت چهاردهم از سهامداران/ تیم اقتصادی دولت رویکرد متفاوتی نسبت به بازار سرمایه در نظر گرفته است!

حمایت دولت چهاردهم از سهامداران/ تیم اقتصادی دولت رویکرد متفاوتی نسبت به بازار سرمایه در نظر گرفته است!
مرکز روابط عمومی وزارت اقتصاد در پاسخ به ادعاهای نادرست درباره ریزش بورس، اعلام کرد که دولت چهاردهم با تغییر تیم اقتصادی، برنامه‌های جامعی برای حمایت از بازار سرمایه و سهامداران تدوین کرده است.

به گزار شهر بورس، مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به مطالب منتشر شده در روزنامه چارسوق، از جمله مطلب مورخ 25 مهر 1403 با عنوان “سقوط 21 هزار واحدی بورس پس از توئیت همتی” و مطلب مورخ 24 مهر 1403 این روزنامه با عنوان “پوپولیسم در بورس”، که ادعاهای نادرستی در خصوص ریزش شاخص بورس مطرح کرده است، توضیحاتی ارائه کرده و تاکید کرده که با آغاز به کار دولت چهاردهم و تغییر تیم اقتصادی دولت، رویکردی متفاوت نسبت به بازار سرمایه اتخاذ شده است. تیم جدید اقتصادی دولت تأکید ویژه‌ای بر حمایت از بازار سرمایه و سهامداران دارد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تأکید بر جلوگیری از اتخاذ تصمیماتی که ممکن است به سرمایه‌گذاری مردم در بازار سهام آسیب برساند، بر حمایت جدی از بازار سرمایه تأکید کرده است. در این راستا، برنامه‌های کلانی برای رونق و توسعه بازار سرمایه تدوین شده است. این برنامه‌ها شامل افزایش شفافیت، سرعت، کارایی و عمق بازار سرمایه و بازار بدهی، حمایت از سهامداران خرد، جذب سرمایه‌گذاران خارجی، بهبود شرایط بازار سرمایه، تعمیق بازار سرمایه به‌منظور افزایش نقدپذیری و بهبود وضعیت سهامداران، توسعه نهادهای مالی واسط برای حضور غیرمستقیم سرمایه‌گذاران در بازار، و توسعه ابزارهای پوشش ریسک و اصلاحات ساختاری در اقتصاد کلان است. از جمله این اصلاحات می‌توان به حذف قیمت‌گذاری دستوری و عدم مداخله دولت در بازار سرمایه اشاره کرد.

این اطلاعیه تاکید دارد که تحقق این برنامه‌های حمایتی از بازار سرمایه نیازمند زمان است و برخی از تغییرات ساختاری در بازار سرمایه به فرصت بیشتری نیاز دارند. لذا انتظار تغییرات سریع و زودهنگام در این حوزه غیرمنطقی است.

همچنین با توجه به شرایط ژئوپلیتیکی منطقه، وزارت امور اقتصادی و دارایی بیان داشته که تا پایان این التهابات نمی‌توان اثر کامل سیاست‌های اقتصادی بر بازار بورس را مشاهده کرد. با این وجود، این وزارتخانه ابراز امیدواری کرده است که با کاهش بحران‌های منطقه‌ای و اجرای برنامه‌های اعلام شده از سوی تیم اقتصادی جدید دولت، تصمیمات سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه بهبود یابد و بازار سرمایه شاهد توسعه بیشتری باشد.

در نهایت، این اطلاعیه به سهامداران بازار سرمایه اطمینان می‌دهد که وزارت امور اقتصادی و دارایی تمامی تلاش خود را برای حمایت از بازار سرمایه و اجرای سیاست‌های اقتصادی در راستای رونق این بازار به کار گرفته است.

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون