تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۹
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کد خبر : 155537

راهکارهای همتی برای نجات اقتصاد ایران؛ ۸ دستورکار ضروری

راهکارهای همتی برای نجات اقتصاد ایران؛ ۸ دستورکار ضروری
عبدالناصر همتی، وزیر اقتصاد، در یادداشت خود به بررسی چالش‌های اقتصادی ایران پرداخته و ۸ دستورکار کلیدی برای بهبود وضعیت را ارائه کرده است.

به گزارش شهر بورس، عبدالناصر همتی، وزیر اقتصاد، در یادداشتی که در فضای مجازی منتشر کرده است، به تحلیل وضعیت اقتصادی ایران پرداخته و از چالش‌های جدی پیش روی دولت سخن گفته است. وی بیان می‌کند که ناترازی‌های موجود، کسری بودجه بالا و ریسک‌های سیاسی، توان دولت را به شدت محدود کرده و این شرایط پیامدهای منفی بر بازار سرمایه و تأمین مالی به دنبال داشته است.

ضرورت اصلاحات جدی اقتصادی

همتی تأکید می‌کند که چاره اصلی برای خروج از این وضعیت، انجام اصلاحات جدی اقتصادی و تلاش برای کاهش تحریم‌هاست. وی با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی بی‌سابقه است، می‌افزاید که مسائل کلیدی و موانع موجود در جلسات ستاد اقتصادی دولت به‌طور کامل مورد بحث قرار گرفته و در حال حاضر راهکارهای واقع‌بینانه‌ای در حال بررسی است.

برنامه‌های عملی برای کاهش کسری بودجه

همتی همچنین به دستورات و توجه ویژه رئیس‌جمهور اشاره کرده و خاطرنشان می‌سازد که کاهش کسری بودجه و تأمین مالی صحیح آن، کاهش ریسک‌های سیستماتیک اقتصادی، رفع تنگنای مالی بنگاه‌ها، و کاهش نرخ سود مؤثر از جمله اهداف اصلی دولت است. وی همچنین بر لزوم کاهش قیمت‌گذاری‌های دستوری و شکاف نرخ ارز نیما و بازار تأکید کرده و این اقدامات را به‌منظور حذف رانت و کاهش سوء تخصیص منابع ضروری می‌داند.

منبع: اقتصاد ۱۰۰

نویسنده:

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون