تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۳
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کد خبر : 155533

افزایش حقوق کارگران؛ چهار بار در سال

افزایش حقوق کارگران؛ چهار بار در سال
مجلس شورای اسلامی به دنبال ارائه پیشنهاداتی برای افزایش حقوق کارگران است که می‌تواند تأثیرات زیادی بر وضعیت معیشتی آنها داشته باشد.

به گزارش شهر بورس، مجلس شورای اسلامی به تازگی پیشنهاداتی را برای افزایش حقوق کارگران ارائه کرده است که ممکن است به تغییرات عمده‌ای در نحوه تعیین دستمزدها منجر شود. بر اساس قوانین موجود، باید هر ماه جلسات شورای عالی کار برگزار شود؛ اما به دلیل عدم برگزاری این جلسات در هفت ماه گذشته، کارگران با چالش‌های جدی در زمینه معیشت و بی‌اعتمادی روبه‌رو هستند.

عدم تشکیل جلسات شورای عالی کار

عدم برگزاری جلسات شورای عالی کار نه تنها مشکلات معیشتی کارگران را تشدید کرده، بلکه احساس بی‌اعتمادی را نیز در جامعه کارگری افزایش داده است. محمدرضا تاجیک، رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران، بر این نکته تأکید دارد که تعیین معاونت روابط کار باید در اولویت قرار گیرد، چرا که این مقام، دبیر شورای عالی کار است و بدون تعیین تکلیف این معاونت، برگزاری جلسه امکان‌پذیر نخواهد بود.

درخواست‌های جامعه کارگری

یکی از اصلی‌ترین خواسته‌های جامعه کارگری، برگزاری جلسه شورای عالی کار به منظور بررسی افزایش حق مسکن و دستمزدها است. در حالی که گفته می‌شود دستمزدها ۳۵ درصد افزایش یافته، واقعیت این است که کارگران این افزایش را در زندگی روزمره خود احساس نمی‌کنند. سال گذشته، رشد دستمزد تنها ۳۰ درصد بوده و این عدم تطابق با واقعیت، فشار مضاعفی را بر دوش کارگران وارد کرده است.

چشم امید کارگران به رئیس‌جمهور و وزیر کار دوخته شده است تا با برگزاری جلسات فوری شورای عالی کار، راهکارهای مؤثری برای رفع مشکلات معیشتی ارائه دهند. در زمان تصویب افزایش حداقل دستمزد، گروه کارگری از امضای صورت‌جلسه خودداری کرد، زیرا انتظار داشتند درصد افزایش به‌گونه‌ای تعیین شود که با نرخ تورم همخوانی داشته باشد.

پیشنهاد افزایش حقوق چهار بار در سال

حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مجلس، در پاسخ به پرسش‌ها درباره تغییر مدل تعیین حقوق کارگران، بیان کرد که دولت در سال گذشته اعلام کرده بود که لایحه اصلاحی برای حقوق کارگران تهیه و به مجلس ارائه خواهد شد. با این حال، پس از تغییر دولت، این موضوع دیگر پیگیری نشد.

وی افزود: این لایحه باید تمامی جوانب موضوع و آثار هر تصمیم‌گیری را در نظر بگیرد تا سبد جامع زندگی افراد، شامل معیشت، پوشاک، مسکن و سایر نیازهای ضروری، پوشش داده شود. هدف از این اقدام، کنترل تورم و حفظ قدرت خرید مردم است.

حاجی دلیگانی همچنین گفت که نیاز است حقوق کارگران بر اساس افزایش قیمت‌ها نه تنها سالی دو بار، بلکه هر سه یا چهار ماه یک‌بار نیز مورد بازنگری قرار گیرد تا با نیازهای واقعی خانواده‌ها همخوانی داشته باشد.

منبع: تسنیم

نویسنده:

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما

مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلی

کیش اینوکس

بانک توسعه تعاون